Spotřební imaginace státního socialismu : Reklama v Československu 1948-1989
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F22%3A10136005" target="_blank" >RIV/00023272:_____/22:10136005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spotřební imaginace státního socialismu : Reklama v Československu 1948-1989
Popis výsledku v původním jazyce
Socialistická reklama je často nahlížena jako nesmysl, protimluv, nebo přinejmenším paradox. V poválečném Československu, podobně jako v dalších zemích východní Evropy, se nicméně jednalo o etablovaný obor zaměstnávající desetitisíce kreativních pracovníků různých dílčích zaměření, jehož činnost byla minimálně od šedesátých let podložena výzkumy trhu, publika i účinnosti propagačních prostředků. Kolektivní monografie Spotřební imaginace státního socialismu přistupuje k poválečné reklamě jako k formě komunikace, v níž se specificky protínají zájmy státní hospodářské politiky v oblasti průmyslu a obchodu, spotřební kultura, umělecký svět a proměňující se podmínky mediálního provozu. Výpravná publikace představuje jak klíčové instituce, osobnosti a kanály reklamy, tak vhled do jazyka a obrazů socialistické spotřební kultury.
Název v anglickém jazyce
The Consumer Imagination of State Socialism : Advertising in Czechoslovakia 1948-1989
Popis výsledku anglicky
Socialist advertising is often viewed as nonsense, a contradiction, or at the very least a paradox. In post-war Czechoslovakia, like in other countries of Eastern Europe, it was nevertheless an established field employing tens of thousands of creative workers of various specializations, whose activity was supported by market research, audience and effectiveness of promotional means at least since the 1960s. The collective monograph The Consumption Imagination of State Socialism approaches post-war advertising as a form of communication in which the interests of state economic policy in the field of industry and trade, consumer culture, the art world and the changing conditions of media traffic specifically intersect. The visually rich publication presents both key institutions, personalities and advertising channels, as well as insight into the language and images of socialist consumer culture.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-24439S" target="_blank" >GA18-24439S: Spotřební imaginace komunistické diktatury. Československá reklama v poválečném období.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7036-710-0
Počet stran knihy
503
Název nakladatele
Národní muzeum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—