Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spotřební imaginace státního socialismu : Reklama v Československu 1948-1989

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F22%3A10136005" target="_blank" >RIV/00023272:_____/22:10136005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spotřební imaginace státního socialismu : Reklama v Československu 1948-1989

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Socialistická reklama je často nahlížena jako nesmysl, protimluv, nebo přinejmenším paradox. V poválečném Československu, podobně jako v dalších zemích východní Evropy, se nicméně jednalo o etablovaný obor zaměstnávající desetitisíce kreativních pracovníků různých dílčích zaměření, jehož činnost byla minimálně od šedesátých let podložena výzkumy trhu, publika i účinnosti propagačních prostředků. Kolektivní monografie Spotřební imaginace státního socialismu přistupuje k poválečné reklamě jako k formě komunikace, v níž se specificky protínají zájmy státní hospodářské politiky v oblasti průmyslu a obchodu, spotřební kultura, umělecký svět a proměňující se podmínky mediálního provozu. Výpravná publikace představuje jak klíčové instituce, osobnosti a kanály reklamy, tak vhled do jazyka a obrazů socialistické spotřební kultury.

  • Název v anglickém jazyce

    The Consumer Imagination of State Socialism : Advertising in Czechoslovakia 1948-1989

  • Popis výsledku anglicky

    Socialist advertising is often viewed as nonsense, a contradiction, or at the very least a paradox. In post-war Czechoslovakia, like in other countries of Eastern Europe, it was nevertheless an established field employing tens of thousands of creative workers of various specializations, whose activity was supported by market research, audience and effectiveness of promotional means at least since the 1960s. The collective monograph The Consumption Imagination of State Socialism approaches post-war advertising as a form of communication in which the interests of state economic policy in the field of industry and trade, consumer culture, the art world and the changing conditions of media traffic specifically intersect. The visually rich publication presents both key institutions, personalities and advertising channels, as well as insight into the language and images of socialist consumer culture.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-24439S" target="_blank" >GA18-24439S: Spotřební imaginace komunistické diktatury. Československá reklama v poválečném období.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7036-710-0

  • Počet stran knihy

    503

  • Název nakladatele

    Národní muzeum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy