Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Socialism for Sale: Czechoslovakia?s Krátký film, Custom-Made Film Production, and the Promotion of Consumer Culture in the 1950s

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00081499" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00081499 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Socialism for Sale: Czechoslovakia?s Krátký film, Custom-Made Film Production, and the Promotion of Consumer Culture in the 1950s

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This essay examines the relationship between the socialist state and short film in Czechoslovakia in the 1950s, focusing on a mixture of ideological and commercial objectives in the process of negotiation about Krátký film's custom-made productions for state bodies. It takes into account the internal structures of consumer culture and the attitudes of official state bodies to consumerism in general and offers a deeper understanding of the importance of film promotion and advertising within the socialistsystem. It claims, that advertising films that supported consumer culture represented a challenge to socialism, which cultural policy failed to address for quite some time.

  • Název v anglickém jazyce

    Socialism for Sale: Czechoslovakia?s Krátký film, Custom-Made Film Production, and the Promotion of Consumer Culture in the 1950s

  • Popis výsledku anglicky

    This essay examines the relationship between the socialist state and short film in Czechoslovakia in the 1950s, focusing on a mixture of ideological and commercial objectives in the process of negotiation about Krátký film's custom-made productions for state bodies. It takes into account the internal structures of consumer culture and the attitudes of official state bodies to consumerism in general and offers a deeper understanding of the importance of film promotion and advertising within the socialistsystem. It claims, that advertising films that supported consumer culture represented a challenge to socialism, which cultural policy failed to address for quite some time.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP409%2F10%2FP156" target="_blank" >GPP409/10/P156: Vznik Krátkého filmu 1945?1950</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cinema in the Servce of the State: Perspectives on Film Culture in the GDR and Czechoslovakia, 1945-1960

  • ISBN

    9781782389965

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    166-187

  • Počet stran knihy

    406

  • Název nakladatele

    Berghahn Books

  • Místo vydání

    New York - Oxford

  • Kód UT WoS kapitoly