Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Five Year Plan on Display: Czechoslovakian Film Advertising

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00092686" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00092686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Five Year Plan on Display: Czechoslovakian Film Advertising

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Socialist consumer culture in Czechoslovakia began to develop at the end of the 1950s and in the early 1960s in the context of political liberalization. The study analyses this early phase, the phase of alignment of the socialist practice of advertising, and explains it as foregrounding for the entire socialist period from 1948 to 1989. As proved in the study, this period established the basic models of organization and several practices typical of socialist advertising in the coming years; it allowed specialization in certain sectors of short film production, mainly to distinguish popular-scientific and educational film from advertising; it also created a space for the experimental practice of authors of the later visually attractive genre features of the 1960s, which were mainly musicals.

  • Název v anglickém jazyce

    The Five Year Plan on Display: Czechoslovakian Film Advertising

  • Popis výsledku anglicky

    Socialist consumer culture in Czechoslovakia began to develop at the end of the 1950s and in the early 1960s in the context of political liberalization. The study analyses this early phase, the phase of alignment of the socialist practice of advertising, and explains it as foregrounding for the entire socialist period from 1948 to 1989. As proved in the study, this period established the basic models of organization and several practices typical of socialist advertising in the coming years; it allowed specialization in certain sectors of short film production, mainly to distinguish popular-scientific and educational film from advertising; it also created a space for the experimental practice of authors of the later visually attractive genre features of the 1960s, which were mainly musicals.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Films That Sell: Moving Pictures and Advertising

  • ISBN

    9781844578917

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    145-162

  • Počet stran knihy

    324

  • Název nakladatele

    British Film Institute

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly