Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zboží především : Československá animace a reklama na počátku 60. let 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F20%3A10135108" target="_blank" >RIV/00023272:_____/20:10135108 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.iluminace.cz/images/summary/2020/Iluminace%204_2020%20Lucie%20Cesalkova.pdf" target="_blank" >https://www.iluminace.cz/images/summary/2020/Iluminace%204_2020%20Lucie%20Cesalkova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zboží především : Československá animace a reklama na počátku 60. let 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato studie vysvětluje popularitu animovaného reklamního filmu v socialistickém Československu na počátku 60. let. Tvrdí, že animovaná reklama převládala v československé socialistické spotřební a materiální kultuře počátku šedesátých let, protože umožňovala komunikovat specifické pojetí zboží a zbožního fetišismu v něm, umožňovala navázat na kulturní tradici animovaného filmu v Československu a těžit z jeho prestiže jak v zahraničí, tak i ve vnitřní domácí soutěži mezi subjekty reklamního průmyslu. Zároveň se animovaný film setkal s požadavky audiovizuální reklamy na změny ve způsobu konzumace mediálních obsahů v souvislosti s nástupem televizního vysílání a v neposlední řadě byla dlouhodobě preferovaným řešením v oblasti diskusí o morálce socialistické reklamy.

  • Název v anglickém jazyce

    Goods Above All : Czechoslovak Animation and Advertising in the Early 1960s

  • Popis výsledku anglicky

    This study explains the popularity of animated advertising film in socialist Czechoslovakia in the early 1960s. It argues that animated advertising prevailed in the Czechoslovak socialist consumer and material culture of the early 1960s because it allowed to communicate a specific concept of goods and commodity fetishism within it, allowed to continue the cultural tradition of animated film in Czechoslovakia and benefit from its prestige both abroad, as well as in the internal domestic competition between the subjects of the advertising industry. At the same time, animation met the requirements of audiovisual advertising for changes in the way media content is consumed in connection with the rise of television, and last but not least, it has long been the preferred solution in discussions about the morality of socialist advertising.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-24439S" target="_blank" >GA18-24439S: Spotřební imaginace komunistické diktatury. Československá reklama v poválečném období.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Iluminace

  • ISSN

    0862-397X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    29-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85105473796