Zboží především : Československá animace a reklama na počátku 60. let 20. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F20%3A10135108" target="_blank" >RIV/00023272:_____/20:10135108 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.iluminace.cz/images/summary/2020/Iluminace%204_2020%20Lucie%20Cesalkova.pdf" target="_blank" >https://www.iluminace.cz/images/summary/2020/Iluminace%204_2020%20Lucie%20Cesalkova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zboží především : Československá animace a reklama na počátku 60. let 20. století
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie vysvětluje popularitu animovaného reklamního filmu v socialistickém Československu na počátku 60. let. Tvrdí, že animovaná reklama převládala v československé socialistické spotřební a materiální kultuře počátku šedesátých let, protože umožňovala komunikovat specifické pojetí zboží a zbožního fetišismu v něm, umožňovala navázat na kulturní tradici animovaného filmu v Československu a těžit z jeho prestiže jak v zahraničí, tak i ve vnitřní domácí soutěži mezi subjekty reklamního průmyslu. Zároveň se animovaný film setkal s požadavky audiovizuální reklamy na změny ve způsobu konzumace mediálních obsahů v souvislosti s nástupem televizního vysílání a v neposlední řadě byla dlouhodobě preferovaným řešením v oblasti diskusí o morálce socialistické reklamy.
Název v anglickém jazyce
Goods Above All : Czechoslovak Animation and Advertising in the Early 1960s
Popis výsledku anglicky
This study explains the popularity of animated advertising film in socialist Czechoslovakia in the early 1960s. It argues that animated advertising prevailed in the Czechoslovak socialist consumer and material culture of the early 1960s because it allowed to communicate a specific concept of goods and commodity fetishism within it, allowed to continue the cultural tradition of animated film in Czechoslovakia and benefit from its prestige both abroad, as well as in the internal domestic competition between the subjects of the advertising industry. At the same time, animation met the requirements of audiovisual advertising for changes in the way media content is consumed in connection with the rise of television, and last but not least, it has long been the preferred solution in discussions about the morality of socialist advertising.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-24439S" target="_blank" >GA18-24439S: Spotřební imaginace komunistické diktatury. Československá reklama v poválečném období.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Iluminace
ISSN
0862-397X
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
29-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85105473796