Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stuck in Transformation: Socialist Screen Advertising and the Politics of Memory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F21%3A10135099" target="_blank" >RIV/00023272:_____/21:10135099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/jpcu.12979" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/jpcu.12979</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/jpcu.12979" target="_blank" >10.1111/jpcu.12979</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stuck in Transformation: Socialist Screen Advertising and the Politics of Memory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sharing old advertisements, video clips, and excerpts from television programs represents one of the most common uses of YouTube as a cultural archive. As a valuable source of knowledge about consumer and material culture, and at the same time the culture of remembering socialism, socialist advertising forms an alternative archive of social history and also an archive of feelings. This article focuses on the position of socialist screen advertising in the contemporary memory culture and argues, that mix of nostalgic, mocking, and political relations to socialist consumer culture, which is promoted by socialist advertising films, allows affective communities to reflect on the problems of the contemporary world, to measure the present by the past, and to cope with the paradox that contemporary consumer life is not the one many people desired during socialism.

  • Název v anglickém jazyce

    Stuck in Transformation: Socialist Screen Advertising and the Politics of Memory

  • Popis výsledku anglicky

    Sharing old advertisements, video clips, and excerpts from television programs represents one of the most common uses of YouTube as a cultural archive. As a valuable source of knowledge about consumer and material culture, and at the same time the culture of remembering socialism, socialist advertising forms an alternative archive of social history and also an archive of feelings. This article focuses on the position of socialist screen advertising in the contemporary memory culture and argues, that mix of nostalgic, mocking, and political relations to socialist consumer culture, which is promoted by socialist advertising films, allows affective communities to reflect on the problems of the contemporary world, to measure the present by the past, and to cope with the paradox that contemporary consumer life is not the one many people desired during socialism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-24439S" target="_blank" >GA18-24439S: Spotřební imaginace komunistické diktatury. Československá reklama v poválečném období.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Journal of Popular Culture

  • ISSN

    0022-3840

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1273-1293

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85099321009