Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pracovní motivace: různé cesty - jeden cíl

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00164989" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00164989 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pracovní motivace: různé cesty - jeden cíl

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek se zabývá problematikou motivace a na komparaci nejdůležitějších teorií motivace, které byly využívány v pracovním prostředí, se snaží poukázat na určitou pojmovou nejasnost a na diskutabilnost přejímání pojmů z psychologie, resp. psychoterapie a jejich aplikování na pracovní psychologii. Tato studie upozorňuje především na skutečnosti, že v psychologii je motivace užívána v souvislosti se seberealizací klienta, s rozvojem jeho osobnosti, avšak v pracovní psychologii je motivace vždy více čí méně spojována s manipulací, jejímž cílem je zvýšení produktivity zaměstnance, přičemž seberealizace a hlavní osobní cíle pracovníka mohou být nezasaženy, příp. manipulativně pozměněny.

  • Název v anglickém jazyce

    WORK MOTIVATION: DIFFERENT WAYS AND ONE AIM

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with the theme of motivation and through a comparison of the most important theories of motivation, which were used within the working environment, tries to present ambiguity and questionability of accepted terms from psychology, respectively from psychotherapy, and their application to industrial psychology. This paper draws attention to the fact that in psychology motivation is generally used in the context with self-realization of the client and with development of his/her personality, but within industrial psychology motivation is more or less connected with manipulation whose aim is increasing of productivity of the employee, while his/her self-realization and his/her main personal aims can stay untouched or they can be manipulatively changed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Firma a konkurenční prostředí 2010

  • ISBN

    978-80-7375-385-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    792-799

  • Název nakladatele

    Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    11. 3. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku