Pracovní motivace: různé cesty - jeden cíl
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00164989" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00164989 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pracovní motivace: různé cesty - jeden cíl
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se zabývá problematikou motivace a na komparaci nejdůležitějších teorií motivace, které byly využívány v pracovním prostředí, se snaží poukázat na určitou pojmovou nejasnost a na diskutabilnost přejímání pojmů z psychologie, resp. psychoterapie a jejich aplikování na pracovní psychologii. Tato studie upozorňuje především na skutečnosti, že v psychologii je motivace užívána v souvislosti se seberealizací klienta, s rozvojem jeho osobnosti, avšak v pracovní psychologii je motivace vždy více čí méně spojována s manipulací, jejímž cílem je zvýšení produktivity zaměstnance, přičemž seberealizace a hlavní osobní cíle pracovníka mohou být nezasaženy, příp. manipulativně pozměněny.
Název v anglickém jazyce
WORK MOTIVATION: DIFFERENT WAYS AND ONE AIM
Popis výsledku anglicky
This study deals with the theme of motivation and through a comparison of the most important theories of motivation, which were used within the working environment, tries to present ambiguity and questionability of accepted terms from psychology, respectively from psychotherapy, and their application to industrial psychology. This paper draws attention to the fact that in psychology motivation is generally used in the context with self-realization of the client and with development of his/her personality, but within industrial psychology motivation is more or less connected with manipulation whose aim is increasing of productivity of the employee, while his/her self-realization and his/her main personal aims can stay untouched or they can be manipulatively changed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Firma a konkurenční prostředí 2010
ISBN
978-80-7375-385-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
792-799
Název nakladatele
Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
11. 3. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—