Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Application of Quality Management Principles into the Management of the Destination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00165113" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00165113 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Application of Quality Management Principles into the Management of the Destination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tourism is an important economic branch that supports the development of connected areas, export activities as well as the development of domestic regions. In spite of its indisputable importance the responsibility for the development in individual destinations is not clearly determined in many countries. The whole range of authors inclines to the opinion that managing tourist destinations has to be legislatively adjusted; functions as well as a clear organization structure have to be set. The development of tourism in developed tourist destinations is dealt with by destination management that implements activities leading to increasing the efficiency of demand and offer. Considering strong mutual competition and possible substitutions among individualtourist destinations the use of destination management is an inevitable and also key precondition for the success of a destination and its assertion on the market. One of the key activities in destination management is managing the quali

  • Název v anglickém jazyce

    The Application of Quality Management Principles into the Management of the Destination

  • Popis výsledku anglicky

    Tourism is an important economic branch that supports the development of connected areas, export activities as well as the development of domestic regions. In spite of its indisputable importance the responsibility for the development in individual destinations is not clearly determined in many countries. The whole range of authors inclines to the opinion that managing tourist destinations has to be legislatively adjusted; functions as well as a clear organization structure have to be set. The development of tourism in developed tourist destinations is dealt with by destination management that implements activities leading to increasing the efficiency of demand and offer. Considering strong mutual competition and possible substitutions among individualtourist destinations the use of destination management is an inevitable and also key precondition for the success of a destination and its assertion on the market. One of the key activities in destination management is managing the quali

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Business Review

  • ISSN

    1553-5827

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus