Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Level of Destination Management in The South-Moravian Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00144161" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00144161 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Level of Destination Management in The South-Moravian Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tourism is a significant tool of prosperity in not only well-known tourist destinations, but it is also an important potential development element in not so developed rural regions. In the Czech Republic the field of region development and managing destinations started developing in the second half of the 1990s. Organizing tourism is in the phase of building and it passes through natural development. Strong competition between individual destinations imposes natural pressures on creating marketing managements of these destinations and such offer of products that perfectly come up to tourists' expectations. Together with increasing requirements, the demands on quality and well-prepared destinations within home tourism revive. In the final consequence, the level of destination management influences the increase in marketability and attendance of the region. The paper outline the main theoretical basis, principles and tools of destination management and subsequently it summarizes the resu

  • Název v anglickém jazyce

    The Level of Destination Management in The South-Moravian Region

  • Popis výsledku anglicky

    Tourism is a significant tool of prosperity in not only well-known tourist destinations, but it is also an important potential development element in not so developed rural regions. In the Czech Republic the field of region development and managing destinations started developing in the second half of the 1990s. Organizing tourism is in the phase of building and it passes through natural development. Strong competition between individual destinations imposes natural pressures on creating marketing managements of these destinations and such offer of products that perfectly come up to tourists' expectations. Together with increasing requirements, the demands on quality and well-prepared destinations within home tourism revive. In the final consequence, the level of destination management influences the increase in marketability and attendance of the region. The paper outline the main theoretical basis, principles and tools of destination management and subsequently it summarizes the resu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    V. International Conference on Applied Business Research

  • ISBN

    978-80-7375-324-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MZLU v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku