Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The level of destination management in the South-Moravian region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00158656" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00158656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The level of destination management in the South-Moravian region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tourism is not only a significant tool of prosperity in well-known tourist destinations, but it is also an important potential development element in developing rural regions. In Czech Republic, the field of regional development and managing destinationsstarted developing in the second half of the 1990s. Organizing tourism is in the phase of building and passes through natural development. Fierce competition between individual destinations imposes natural pressures on creating marketing managements ofthese destinations and such offer of products that perfectly come up to tourists' expectations. Together with increasing requirements, the demands on quality and well-prepared destinations within home tourism revive. In the final consequence, the level of destination management influences the increase in marketability and attendance in the region. The paper outlines the main theoretical basis, principles and tools of destination management, and subsequently it summarizes the results of t

  • Název v anglickém jazyce

    The level of destination management in the South-Moravian region

  • Popis výsledku anglicky

    Tourism is not only a significant tool of prosperity in well-known tourist destinations, but it is also an important potential development element in developing rural regions. In Czech Republic, the field of regional development and managing destinationsstarted developing in the second half of the 1990s. Organizing tourism is in the phase of building and passes through natural development. Fierce competition between individual destinations imposes natural pressures on creating marketing managements ofthese destinations and such offer of products that perfectly come up to tourists' expectations. Together with increasing requirements, the demands on quality and well-prepared destinations within home tourism revive. In the final consequence, the level of destination management influences the increase in marketability and attendance in the region. The paper outlines the main theoretical basis, principles and tools of destination management, and subsequently it summarizes the results of t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chinese Business Review

  • ISSN

    1537-1506

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    81

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9/3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus