Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of attractiveness of the wine-production industry in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00170874" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00170874 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of attractiveness of the wine-production industry in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on evaluation of attractiveness of the wine sector in the Czech Republic and on the competitive position assessment of company Věstonické sklepy, s. r. o. using the assessment of key factors and applying the GE matrix. Wine-production can be described as very attractive, favorably developing industry with significant potential for growth and expansion. In particular, the growing popularity of wine consumption, increasing consumption and production, increasing competitiveness, introduction of new technical innovations and introduction of innovative changes in production, storage and sales, are aspects that have a positive impact on the attractiveness of the sector. The permanent trend of development and market growth represent a well-verifiable criterion that implies there still is a significant share of the untapped potential. Assessment of the competitive position indicates relatively good strategic situation of the company in the attractive environment, but it is

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of attractiveness of the wine-production industry in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on evaluation of attractiveness of the wine sector in the Czech Republic and on the competitive position assessment of company Věstonické sklepy, s. r. o. using the assessment of key factors and applying the GE matrix. Wine-production can be described as very attractive, favorably developing industry with significant potential for growth and expansion. In particular, the growing popularity of wine consumption, increasing consumption and production, increasing competitiveness, introduction of new technical innovations and introduction of innovative changes in production, storage and sales, are aspects that have a positive impact on the attractiveness of the sector. The permanent trend of development and market growth represent a well-verifiable criterion that implies there still is a significant share of the untapped potential. Assessment of the competitive position indicates relatively good strategic situation of the company in the attractive environment, but it is

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LIX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    89-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus