Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors of attractiveness of Slovak wine market and their influence on the Czech wine export to Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00215626" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00215626 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors of attractiveness of Slovak wine market and their influence on the Czech wine export to Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contribution follows development of Czech wine exports to Slovakia, depending on development of wine industry attractiveness in Slovakia. Wine export from the Czech Republic to Slovakia in terms of volume and value of exports, both globally and in the division of export bulk and bottled wine is confronted with the development of factors influencing the wine sector attractiveness in Slovakia. The Slovak wine market is a market in phase of growth, wine consumption per capita reached 14.7 Lt. in 2011, anddomestic production covered only 46% of domestic consumption. Level of the industry concentration is high, the 6 largest companies produce more than 18.5 mill. Lt. of wine - 50% of the total domestic production. Wine legislation is comparable to the Czech legislation, the purchasing power of customers is a positive development, but a cheap table wine imports are still more than 50% of the total domestic consumption. Opportunity for Czech exporters is the factor - the size and growth of t

  • Název v anglickém jazyce

    Factors of attractiveness of Slovak wine market and their influence on the Czech wine export to Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    Contribution follows development of Czech wine exports to Slovakia, depending on development of wine industry attractiveness in Slovakia. Wine export from the Czech Republic to Slovakia in terms of volume and value of exports, both globally and in the division of export bulk and bottled wine is confronted with the development of factors influencing the wine sector attractiveness in Slovakia. The Slovak wine market is a market in phase of growth, wine consumption per capita reached 14.7 Lt. in 2011, anddomestic production covered only 46% of domestic consumption. Level of the industry concentration is high, the 6 largest companies produce more than 18.5 mill. Lt. of wine - 50% of the total domestic production. Wine legislation is comparable to the Czech legislation, the purchasing power of customers is a positive development, but a cheap table wine imports are still more than 50% of the total domestic consumption. Opportunity for Czech exporters is the factor - the size and growth of t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics-Zemedelska ekonomika

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    430-439

  • Kód UT WoS článku

    345187900004

  • EID výsledku v databázi Scopus