Základní charakteristiky odvětví vinařství v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00004505" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00004505 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Základní charakteristiky odvětví vinařství v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá analýzou prostředí v odvětví vinařství v ČR se zaměřením na základní charakteristiky tohoto odvětví. Příspěvek identifikuje nejdůležitější determinanty budoucího vývoje konkurenčního prostředí v odvětví vinařství, kterými jsou růst trhu (rostoucí spotřeba vína), geografický rozsah konkurence (další uvolnění trhu po vstupu ČR do EU), počet a velikost konkurentů (trendy ke koncentraci a vstup zahraničních firem) a stupeň vertikální integrace (velká provázanost vinařství s vinohradnictvím a také velký podíl samozásobení na celkové spotřebě vína). Na základě identifikovaných klíčových faktorů ovlivňujících budoucí vývoj a změny v odvětví jsou formulována obecná doporučení pro firmy působící v tomto odvětví spočívající zvláště ve sledování trendů vývoje spotřeby, diferenciaci značky a důrazu na oblast původu a snaze o oboustranně výhodnou spolupráci s vinohradnickými firmami.
Název v anglickém jazyce
Basic Characteristics of the Wine-Production Industry in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper deals with environmental analysis of wine-production industry in the Czech Republic focusing on basic characteristics of this industry. Based on their analysis key determinants of the future development of the competitive environment of wine-production industry are identified. There belong market growth (growing consumption of wine), geographic scope of competition (further liberation of the wine --market after the integration of the Czech republic into the European Union), number and size ofcompetitors (concentration trends and entry of foreign competitors), and level of vertical integration (close connection of wine-production with winegrowing, and also high share of self-supply on the total wine consumption). Based on the identified key factors influencing future development and changes in the industry, recommendations for firms operating in this industry are formulated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Firma a konkureční prostředí 2004 - Sekce 3. Management v konkurenčním prostředí
ISBN
80-7302-075-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
483-492
Název nakladatele
KONVOJ, s. r. o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
7. 3. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—