Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Základní charakteristiky odvětví vinařství v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00004505" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00004505 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Základní charakteristiky odvětví vinařství v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá analýzou prostředí v odvětví vinařství v ČR se zaměřením na základní charakteristiky tohoto odvětví. Příspěvek identifikuje nejdůležitější determinanty budoucího vývoje konkurenčního prostředí v odvětví vinařství, kterými jsou růst trhu (rostoucí spotřeba vína), geografický rozsah konkurence (další uvolnění trhu po vstupu ČR do EU), počet a velikost konkurentů (trendy ke koncentraci a vstup zahraničních firem) a stupeň vertikální integrace (velká provázanost vinařství s vinohradnictvím a také velký podíl samozásobení na celkové spotřebě vína). Na základě identifikovaných klíčových faktorů ovlivňujících budoucí vývoj a změny v odvětví jsou formulována obecná doporučení pro firmy působící v tomto odvětví spočívající zvláště ve sledování trendů vývoje spotřeby, diferenciaci značky a důrazu na oblast původu a snaze o oboustranně výhodnou spolupráci s vinohradnickými firmami.

  • Název v anglickém jazyce

    Basic Characteristics of the Wine-Production Industry in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with environmental analysis of wine-production industry in the Czech Republic focusing on basic characteristics of this industry. Based on their analysis key determinants of the future development of the competitive environment of wine-production industry are identified. There belong market growth (growing consumption of wine), geographic scope of competition (further liberation of the wine --market after the integration of the Czech republic into the European Union), number and size ofcompetitors (concentration trends and entry of foreign competitors), and level of vertical integration (close connection of wine-production with winegrowing, and also high share of self-supply on the total wine consumption). Based on the identified key factors influencing future development and changes in the industry, recommendations for firms operating in this industry are formulated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Firma a konkureční prostředí 2004 - Sekce 3. Management v konkurenčním prostředí

  • ISBN

    80-7302-075-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    483-492

  • Název nakladatele

    KONVOJ, s. r. o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    7. 3. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku