Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Key Factors Influencing Organic Viticulture in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00229342" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00229342 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.fce.vutbr.cz/ekr/pbe/Proceedings/2014/065_14307.pdf" target="_blank" >http://www.fce.vutbr.cz/ekr/pbe/Proceedings/2014/065_14307.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Key Factors Influencing Organic Viticulture in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the organic farmer's effort is to farm in a sustainable way that promotes diversity and sustainability of the cultural landscape. The Czech Republic has 10,8 % of its agricultural land devoted to organic farming making it one of the top 10 countries in the world in the amount of land devoted to organic farming. Organic wine belongs to the system of organic farming. Czech Republic is from this point of view above the European average. The aim of this paper is to evaluate the situation in the organic wine sector in the Czech Republic, identify the key factors influencing the current situation and predict future development. The results of the study are based on the industry analysis and identification of the selected key factors influencing the industry such as industry life cycle, size and segmentation of wine market, substitution, market demand and market supply. The analysis of the competition/rivalry in the industry is done by Grove's model. Main competitors in the Czech R

  • Název v anglickém jazyce

    Key Factors Influencing Organic Viticulture in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the organic farmer's effort is to farm in a sustainable way that promotes diversity and sustainability of the cultural landscape. The Czech Republic has 10,8 % of its agricultural land devoted to organic farming making it one of the top 10 countries in the world in the amount of land devoted to organic farming. Organic wine belongs to the system of organic farming. Czech Republic is from this point of view above the European average. The aim of this paper is to evaluate the situation in the organic wine sector in the Czech Republic, identify the key factors influencing the current situation and predict future development. The results of the study are based on the industry analysis and identification of the selected key factors influencing the industry such as industry life cycle, size and segmentation of wine market, substitution, market demand and market supply. The analysis of the competition/rivalry in the industry is done by Grove's model. Main competitors in the Czech R

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    People, Buildings and Environment, Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-214-5050-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    641-651

  • Název nakladatele

    Brno Univeristy of Technology, Faculty of Civil Engineering

  • Místo vydání

    Kroměříž

  • Místo konání akce

    Kroměříž

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku