Internacionalizace a výkonnost českých malých a středních podniků - metodologie výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00174583" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00174583 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Internacionalizace a výkonnost českých malých a středních podniků - metodologie výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je diskutována metodika výzkumu, jehož cílem je identifikace faktorů, které ovlivňují úspěšnost českých malých a středních podniků (MSP) na zahraničních trzích. Nejdříve je nutné definovat malé a střední podniky podle nařízení ES 2003 z důvodu srovnatelnosti výsledků. Dále jsou definovány faktory, které ovlivňují podnikatelské aktivity na zahraničních trzích. Tyto faktory budou podrobeny dalšímu zkoumání. Jedná se o nezávisle proměnné. Závisle proměnné jsou v tomto případě objektivní ukazatele, jako je podíl příjmů ze zahraničních aktivit na celkových tržbách, relativní a absolutní ziskovost mezinárodních aktivit, a subjektivní ukazatele, jako je spokojenost vedení s mezinárodními aktivitami a dosažení cílů společnosti.
Název v anglickém jazyce
The internationalization and performance of czech smal and medium-sized enterprises -- research methodology
Popis výsledku anglicky
We discuss the methodology of research that aims to identify factors influencing the success of Czech small and medium-sized enterprises (SMEs) in foreign markets. We must first define SMEs according to EC Regulation 2003 so as to preserve the comparability of results. Further we define the factors affecting business activities in foreign markets, which will undergo subsequent examination. Individual factors are independently variable. Dependent variable is composed of objective indicators such as shareof revenues from foreign operations at the rate of total sales, relative and absolute profitability of international activities and subjective indicators such as satisfaction of management with international activities and the achievement of the companyobjectives.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MARKETING V PRAXI AGROPOTRAVINÁRSKEHO SEKTORA, Zborník vedeckých prác vydaný pri príležitosti stretnutia katedier poľnohospodárskych univerzít SR a ČR
ISBN
978-80-552-0529-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
71-76
Název nakladatele
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Hokovce
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—