Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Being mobile virtually

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00183171" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00183171 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Being mobile virtually

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to introduce the concept of virtual mobility, various types of virtual activities and the results of own research conducted within the MoreVM project. The new types of mobility, resp. virtual mobility are explored in EU context interpreting the research results and stressing case studies as examples of good practice. Virtual mobility among two or more educational institutions offers students a virtual trip abroad. There is an opportunity to acquire a number of ECTS-points at oneof the foreign partner institutions or through a joint activity which are counted to the student's degree at his/her home university. This paper is based on the research conducted among ERASMUS coordinators within the EU. The research was part of the MoreVM project which aims at facilitating the virtual mobility, encouraging participation and enhancing efficiency of virtual mobility in higher education. The central focus was on the position of the virtual mobility coordinator, if such e

  • Název v anglickém jazyce

    Being mobile virtually

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to introduce the concept of virtual mobility, various types of virtual activities and the results of own research conducted within the MoreVM project. The new types of mobility, resp. virtual mobility are explored in EU context interpreting the research results and stressing case studies as examples of good practice. Virtual mobility among two or more educational institutions offers students a virtual trip abroad. There is an opportunity to acquire a number of ECTS-points at oneof the foreign partner institutions or through a joint activity which are counted to the student's degree at his/her home university. This paper is based on the research conducted among ERASMUS coordinators within the EU. The research was part of the MoreVM project which aims at facilitating the virtual mobility, encouraging participation and enhancing efficiency of virtual mobility in higher education. The central focus was on the position of the virtual mobility coordinator, if such e

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LIX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    9-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus