Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learners Preferences in Mobile-Assisted Higher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50013556" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50013556 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2017.01.099" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2017.01.099</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2017.01.099" target="_blank" >10.1016/j.procs.2017.01.099</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learners Preferences in Mobile-Assisted Higher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the case study of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The study reflects results of the research conducted at the institution to discover learnerś preferences in higher mobile-assisted education. Particularly, it focuses on two didactic questions: (1) whether all students, not only of those enrolled in IT study programs, are sufficiently equipped with mobile devices so that they were not limited in their exploration for educational purposes, and (2) how mobile devices are exploited within the teaching/learning process there. More than two hundred students administered the questionnaire of 12 multiple-choice questions. The results proved students owned various types of mobile devices with different operation systems, which brought some limitations, and exploited them for both the educational and non-educational purposes.

  • Název v anglickém jazyce

    Learners Preferences in Mobile-Assisted Higher Education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the case study of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The study reflects results of the research conducted at the institution to discover learnerś preferences in higher mobile-assisted education. Particularly, it focuses on two didactic questions: (1) whether all students, not only of those enrolled in IT study programs, are sufficiently equipped with mobile devices so that they were not limited in their exploration for educational purposes, and (2) how mobile devices are exploited within the teaching/learning process there. More than two hundred students administered the questionnaire of 12 multiple-choice questions. The results proved students owned various types of mobile devices with different operation systems, which brought some limitations, and exploited them for both the educational and non-educational purposes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia Computer Science

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0509

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    174-182

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Riga, Latvia

  • Datum konání akce

    1. 12. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000399478800024