Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mobile-assisted ESP learning in technical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003703" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003703 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.degruyter.com/view/j/jolace.2015.3.issue-3/jolace-2015-0016/jolace-2015-0016.xml" target="_blank" >http://www.degruyter.com/view/j/jolace.2015.3.issue-3/jolace-2015-0016/jolace-2015-0016.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/jolace-2015-0016" target="_blank" >10.1515/jolace-2015-0016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mobile-assisted ESP learning in technical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents research results from the field of mobile-assisted instruction of English for specific purposes for technical and engineering students. The research was structured in three phases: (1) Questionnaire 1 was applied to detect what sources of information students use in higher education, what types of mobile devices they own, what purposes they use them for, (2) how the process of instruction, particularly students' autonomous work supported by mobile devices ran, (3) students' feedbackwas collected by Questionnaire 2 to evaluate the mobile-assisted learning and provide proposals for future exploitation of mobile devices in higher technical language education. The results show students are sufficiently equipped with mobile technologiesand exploit them for various purposes, including education and ESP. At the end, examples of helpful mobile applications are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Mobile-assisted ESP learning in technical education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents research results from the field of mobile-assisted instruction of English for specific purposes for technical and engineering students. The research was structured in three phases: (1) Questionnaire 1 was applied to detect what sources of information students use in higher education, what types of mobile devices they own, what purposes they use them for, (2) how the process of instruction, particularly students' autonomous work supported by mobile devices ran, (3) students' feedbackwas collected by Questionnaire 2 to evaluate the mobile-assisted learning and provide proposals for future exploitation of mobile devices in higher technical language education. The results show students are sufficiently equipped with mobile technologiesand exploit them for various purposes, including education and ESP. At the end, examples of helpful mobile applications are presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of language and cultural education

  • ISSN

    1339-4045

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

    000363620200001

  • EID výsledku v databázi Scopus