Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mobile devices in technical and engineering education with focus on ESP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004933" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004933 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijim.v10i2.5466" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3991/ijim.v10i2.5466</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijim.v10i2.5466" target="_blank" >10.3991/ijim.v10i2.5466</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mobile devices in technical and engineering education with focus on ESP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mobile devices have become widely accepted and exploited didactic means on all levels of education and in all subjects to appropriate extent, including foreign languages. This study focuses on their use within technical (i.e. bachelor) and engineering (i.e. master) higher education in Informatics and Management study programmes at the Faculty of Informatics and Management (FIM), University of Hradec Kralove (UHK), Czech Republic, particularly focusing on comparison of general subjects to English for specific purposes (ESP). Therefore, following questions were set to be researched: (1) What types of mobile devices do students possess?, (2) What purposes do students use mobile devices? and (3) What is students' feedback after mobile devices implementation in ESP and other subjects is? The case study was exploited to describe the state in mobile-assisted language learning (MALL) at FIM and students' feedback was collected by the questionnaire on this approach to teaching/learning. The results show Czech students are sufficiently equipped by mobile devices so that these can be implemented in the process of teaching/learning of all subjects, including ESP.

  • Název v anglickém jazyce

    Mobile devices in technical and engineering education with focus on ESP

  • Popis výsledku anglicky

    Mobile devices have become widely accepted and exploited didactic means on all levels of education and in all subjects to appropriate extent, including foreign languages. This study focuses on their use within technical (i.e. bachelor) and engineering (i.e. master) higher education in Informatics and Management study programmes at the Faculty of Informatics and Management (FIM), University of Hradec Kralove (UHK), Czech Republic, particularly focusing on comparison of general subjects to English for specific purposes (ESP). Therefore, following questions were set to be researched: (1) What types of mobile devices do students possess?, (2) What purposes do students use mobile devices? and (3) What is students' feedback after mobile devices implementation in ESP and other subjects is? The case study was exploited to describe the state in mobile-assisted language learning (MALL) at FIM and students' feedback was collected by the questionnaire on this approach to teaching/learning. The results show Czech students are sufficiently equipped by mobile devices so that these can be implemented in the process of teaching/learning of all subjects, including ESP.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of interactive mobile technologies

  • ISSN

    1865-7923

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    33-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84969172443