Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mobile-assisted model of teaching and learning English for IT students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004939" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004939 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-662-49390-8_33" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-662-49390-8_33</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-49390-8_33" target="_blank" >10.1007/978-3-662-49390-8_33</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mobile-assisted model of teaching and learning English for IT students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces the model of hybrid flexible model of teaching/learning English for students of Informatics-related study programmes. Based on the theoretical feedback the model includes the traditional face-to-face lessons, work in the online course and autonomous activities available through mobile devices. For the purpose of efficient use of the model, a survey on mobile devices availability and their use was conducted in the group of 312 students of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. After the three-month exploitation of the model students' feedback was collected. Finally, several recommendations for designing the mobile-assisted (language) learning are provided.

  • Název v anglickém jazyce

    Mobile-assisted model of teaching and learning English for IT students

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces the model of hybrid flexible model of teaching/learning English for students of Informatics-related study programmes. Based on the theoretical feedback the model includes the traditional face-to-face lessons, work in the online course and autonomous activities available through mobile devices. For the purpose of efficient use of the model, a survey on mobile devices availability and their use was conducted in the group of 312 students of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. After the three-month exploitation of the model students' feedback was collected. Finally, several recommendations for designing the mobile-assisted (language) learning are provided.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Intelligent information and database systems (ACIIDS 2016)

  • ISBN

    978-3-662-49390-8

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    336-345

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Da Nang, Vietnam

  • Datum konání akce

    14. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389381200033