Mobile-assisted model of teaching and learning English for IT students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004939" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004939 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-662-49390-8_33" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-662-49390-8_33</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-49390-8_33" target="_blank" >10.1007/978-3-662-49390-8_33</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mobile-assisted model of teaching and learning English for IT students
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces the model of hybrid flexible model of teaching/learning English for students of Informatics-related study programmes. Based on the theoretical feedback the model includes the traditional face-to-face lessons, work in the online course and autonomous activities available through mobile devices. For the purpose of efficient use of the model, a survey on mobile devices availability and their use was conducted in the group of 312 students of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. After the three-month exploitation of the model students' feedback was collected. Finally, several recommendations for designing the mobile-assisted (language) learning are provided.
Název v anglickém jazyce
Mobile-assisted model of teaching and learning English for IT students
Popis výsledku anglicky
The paper introduces the model of hybrid flexible model of teaching/learning English for students of Informatics-related study programmes. Based on the theoretical feedback the model includes the traditional face-to-face lessons, work in the online course and autonomous activities available through mobile devices. For the purpose of efficient use of the model, a survey on mobile devices availability and their use was conducted in the group of 312 students of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. After the three-month exploitation of the model students' feedback was collected. Finally, several recommendations for designing the mobile-assisted (language) learning are provided.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Intelligent information and database systems (ACIIDS 2016)
ISBN
978-3-662-49390-8
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
336-345
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Da Nang, Vietnam
Datum konání akce
14. 3. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389381200033