Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mobile-assisted language learning in technical and engineering education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003702" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003702 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318020" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318020" target="_blank" >10.1109/ICL.2015.7318020</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mobile-assisted language learning in technical and engineering education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mobile devices have become standard within didactic means on all levels of education and in all subjects to appropriate extent, including foreign languages. This study focuses on their use within technical (i.e. bachelor) and engineering (i.e. master) higher education in Informatics and Management study programmes at the Faculty of Informatics and Management (FIM), University of Hradec Kralove (UHK), Czech Republic, particularly focusing on comparison in general subjects to English for specific purposes(ESP). Following questions were set to be researched: (1) What sources of information do students use for ESP?, (2) What mobile devices do they own and exploit for mobile-assisted ESP learning? and (3) What is students'feedback after MALL? As the availability and exploitation of mobile devices have been spreading sharply lately in the Czech Republic, the results closely reflect the state in education, particularly in MALL, in the world.

  • Název v anglickém jazyce

    Mobile-assisted language learning in technical and engineering education

  • Popis výsledku anglicky

    Mobile devices have become standard within didactic means on all levels of education and in all subjects to appropriate extent, including foreign languages. This study focuses on their use within technical (i.e. bachelor) and engineering (i.e. master) higher education in Informatics and Management study programmes at the Faculty of Informatics and Management (FIM), University of Hradec Kralove (UHK), Czech Republic, particularly focusing on comparison in general subjects to English for specific purposes(ESP). Following questions were set to be researched: (1) What sources of information do students use for ESP?, (2) What mobile devices do they own and exploit for mobile-assisted ESP learning? and (3) What is students'feedback after MALL? As the availability and exploitation of mobile devices have been spreading sharply lately in the Czech Republic, the results closely reflect the state in education, particularly in MALL, in the world.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interactive collaborative learning (ICL 2015)

  • ISBN

    978-1-4799-8706-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    169-176

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Florence, Italy

  • Datum konání akce

    20. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku