Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learners preferences in higher mobile-assisted education. Case study of Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004953" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004953 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ceur-ws.org/Vol-1684/paper2.pdf" target="_blank" >http://ceur-ws.org/Vol-1684/paper2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learners preferences in higher mobile-assisted education. Case study of Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the case study of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The study reflects results of the research conducted at the institution to discover learners' preferences in higher mobile-assisted education. Particularly, it focuses on two didactic questions: (1) whether all students, not only of those enrolled in IT study programmes, are sufficiently equipped with mobile devices so that they were not limited in their exploration for educational purposes, and (2) how mobile devices are exploited within the teaching/learning process there. More than two hundred students administered the questionnaire of 12 multiple-choice questions. The results proved students owned various types of mobile devices with different operation systems, which brought some limitations, and exploited them for both the educational and non-educational purposes.

  • Název v anglickém jazyce

    Learners preferences in higher mobile-assisted education. Case study of Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the case study of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The study reflects results of the research conducted at the institution to discover learners' preferences in higher mobile-assisted education. Particularly, it focuses on two didactic questions: (1) whether all students, not only of those enrolled in IT study programmes, are sufficiently equipped with mobile devices so that they were not limited in their exploration for educational purposes, and (2) how mobile devices are exploited within the teaching/learning process there. More than two hundred students administered the questionnaire of 12 multiple-choice questions. The results proved students owned various types of mobile devices with different operation systems, which brought some limitations, and exploited them for both the educational and non-educational purposes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CEUR Workshop Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    1613-0073

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    13-23

  • Název nakladatele

    CEUR-WS

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    14. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku