Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The demand for beer in presence of past consumption and advertising in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00184280" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00184280 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The demand for beer in presence of past consumption and advertising in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on beer consumption in the Czech Republic, the country with the highest beer consumption per capita in the world. To understand recent beer-consumption behaviour, we use monthly data from a three year period, 2006--2008, to estimate both a 2SLS and a SUR model charting the demand for beer extended to past consumption and advertising expenditure. The demand for beer in the Czech Republic reacts more strongly to changes in price than it does to investments in advertising. The results suggest two implications for policy-makers. Consumption is as sensitive to the price of beer and its alternatives as it is to advertising, so whether there are taxes or restrictions on advertising can affect the consumption of beer, considering the long tradition of Czech consumers in drinking beer as the strong role of past consumption demonstrates.

  • Název v anglickém jazyce

    The demand for beer in presence of past consumption and advertising in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on beer consumption in the Czech Republic, the country with the highest beer consumption per capita in the world. To understand recent beer-consumption behaviour, we use monthly data from a three year period, 2006--2008, to estimate both a 2SLS and a SUR model charting the demand for beer extended to past consumption and advertising expenditure. The demand for beer in the Czech Republic reacts more strongly to changes in price than it does to investments in advertising. The results suggest two implications for policy-makers. Consumption is as sensitive to the price of beer and its alternatives as it is to advertising, so whether there are taxes or restrictions on advertising can affect the consumption of beer, considering the long tradition of Czech consumers in drinking beer as the strong role of past consumption demonstrates.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics-Zemedelska ekonomika

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    589-599

  • Kód UT WoS článku

    299258700004

  • EID výsledku v databázi Scopus