Podpora prodeje vybraných produktů potravinářského průmyslu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00189414" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00189414 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora prodeje vybraných produktů potravinářského průmyslu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se věnuje analýze predikovatelnosti dopadu prodejně podpůrnych kampaní potravinařských výrobků prostřednictvím tzv. semi-parametrického přístupu. Výstupem tohoto modelovacího přístupu jsou takzvané "deal effect" křivky, které ukazují, jak konkrétní výše ceny produktu ovlivní bodoucí objem prodejů. Z výstupů případové studie zkoumání vlivu slev z ceny na objemy prodeje konkrétní značky piva a chleba vyslovují autoři následujíci závěry: Nástoje podpory prodeje jsou pro potravinařské subjekty velmidůležité a mohou se stát determinantou životaschopnosti jednotlivých firem. Velikost jejich vlicu na objem prodeje je skutečně do jisté míry predikovatelná. Měřené hodnoty jsou převzaty z rozsáhleho primárního šetření realizovaného na Ústavu marketingu aobchodu PEF MENDELU v roce 2008.
Název v anglickém jazyce
Sales promotion of Selected Products in Food Processing Industry
Popis výsledku anglicky
The paper deals with predictability analysis of impact of sales promotion campaign campaigns on food products through the semi-parametric approach. Results of this modeling procedure is represented by so-called "deal effect", curves which show how priceof particular product will affect its sales. Results are based on case study with focus on one kind of bread and one beer brand. Authors draw following conclusions: Sales promotion activities are very important for food processing subjects and they can become a determinant of viability for particular companies. Final effect of sales promotion on sales quantilies really is predictable to a certain extent. Analysed data has been taken from extensive primary reasearch realized by the Department of Marketing and Trade, Faculty of Business and Economics MENDELU in 2008.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kvasný průmysl
ISSN
0023-5830
e-ISSN
—
Svazek periodika
58
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
178-182
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—