Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fermentation industry products marketing -- is it possible to anticipate selling promotional effects?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00143059" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00143059 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fermentation industry products marketing -- is it possible to anticipate selling promotional effects?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on the predictability analysis of an impact of food production selling promotional campaigns. The semi-parametric approach was used as means to model effects of specific selling promotional tools. As an outcome of this modelling approach, there are so called deal effect curves showing (on the basis of actual research) how particular product price amount will probably affect sale quantity. Be based on the case study results of one of tools price reduction as a variable indicator and its application to sale quantity of a specific beer brand and another referential product (bread), the authors draw following conclusions: Sales promotion activities are critically important for food processing subjects and they might essentially become a long-term viability determinant of individual companies. A final effect size on sale quantity is actually predictable to a certain degree. The measured values were assumed from extensive primary research realized in the Department of

  • Název v anglickém jazyce

    Fermentation industry products marketing -- is it possible to anticipate selling promotional effects?

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on the predictability analysis of an impact of food production selling promotional campaigns. The semi-parametric approach was used as means to model effects of specific selling promotional tools. As an outcome of this modelling approach, there are so called deal effect curves showing (on the basis of actual research) how particular product price amount will probably affect sale quantity. Be based on the case study results of one of tools price reduction as a variable indicator and its application to sale quantity of a specific beer brand and another referential product (bread), the authors draw following conclusions: Sales promotion activities are critically important for food processing subjects and they might essentially become a long-term viability determinant of individual companies. A final effect size on sale quantity is actually predictable to a certain degree. The measured values were assumed from extensive primary research realized in the Department of

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kvasný průmysl : Časopis pro výrobu nápojů a biochemické technologie = Journal for brewing, malting & beverage industry

  • ISSN

    0023-5830

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    60

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus