Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in Consumer Behavior in the EU after its Enlargement and due to the Economic Crisis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00213745" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00213745 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in Consumer Behavior in the EU after its Enlargement and due to the Economic Crisis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Consumer behavior, its changes during periods of economic changes and its similarities within EU countries was analyzed on the basis of available information on household expenditures classified by COICOP. For the assessment of similarities of behavior cluster analysis were used. Their results showed that in the period of economic development (the 27 EU countries analyzed in 2005) clusters form rather appropriately to geographic division of Europe and respecting cultural affinity zone. The results alsoconfirm that the culture of a society, the influence of education in the family and in society, respected habits, lifestyle, among others have a decisive influence on consumer behavior. There was not visible a significant change in consumption due to such transformations as joining the EU, increase in foreign investment, international trade, social system. In contrast, the analysis carried out for year 2011 suggests that strong economic changes in society, the global financial and econom

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in Consumer Behavior in the EU after its Enlargement and due to the Economic Crisis

  • Popis výsledku anglicky

    Consumer behavior, its changes during periods of economic changes and its similarities within EU countries was analyzed on the basis of available information on household expenditures classified by COICOP. For the assessment of similarities of behavior cluster analysis were used. Their results showed that in the period of economic development (the 27 EU countries analyzed in 2005) clusters form rather appropriately to geographic division of Europe and respecting cultural affinity zone. The results alsoconfirm that the culture of a society, the influence of education in the family and in society, respected habits, lifestyle, among others have a decisive influence on consumer behavior. There was not visible a significant change in consumption due to such transformations as joining the EU, increase in foreign investment, international trade, social system. In contrast, the analysis carried out for year 2011 suggests that strong economic changes in society, the global financial and econom

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Advances in Economics, Management and Marketing

  • ISBN

    978-960-474-364-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    78-85

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Cambridge, MA, USA

  • Místo konání akce

    Cambridge, MA, USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku