Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The mirror image of Dutch speaking self-employed entrepreneurs in Belgium

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00232416" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00232416 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00403-1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00403-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00403-1" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(14)00403-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The mirror image of Dutch speaking self-employed entrepreneurs in Belgium

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is often asked what it takes to be an entrepreneur or self-employed. However, less attention is given to the actual image of self-employed. A positive or negative image may contribute to which extend people associate themselves to self-employment. Thegoal of this paper is to determining the mirror-image of Dutch speaking self-employed in Belgium. The image is expressed as personality traits from the Big Five personality trait framework. A quantitative online survey utilizing a five point Likert scale was applied as a methodology to gather the required ratings on various lower-level personality traits. In total 775 Dutch speaking self-employed business owners in Belgium filled out the questionnaire. This data was collected through the Socratos survey system from iVox utilizing the member database of Zenito, a Belgian non-profit service organization aimed at self-employed business owners. The ratings for each personality trait were expressed as a weighted average and expressed as the

  • Název v anglickém jazyce

    The mirror image of Dutch speaking self-employed entrepreneurs in Belgium

  • Popis výsledku anglicky

    It is often asked what it takes to be an entrepreneur or self-employed. However, less attention is given to the actual image of self-employed. A positive or negative image may contribute to which extend people associate themselves to self-employment. Thegoal of this paper is to determining the mirror-image of Dutch speaking self-employed in Belgium. The image is expressed as personality traits from the Big Five personality trait framework. A quantitative online survey utilizing a five point Likert scale was applied as a methodology to gather the required ratings on various lower-level personality traits. In total 775 Dutch speaking self-employed business owners in Belgium filled out the questionnaire. This data was collected through the Socratos survey system from iVox utilizing the member database of Zenito, a Belgian non-profit service organization aimed at self-employed business owners. The ratings for each personality trait were expressed as a weighted average and expressed as the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17th International Conference Enterprise And Competitive Environment 2014

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    761-770

  • Název nakladatele

    Elsevier Science Bv

  • Místo vydání

    Amsterdam, Netherlands

  • Místo konání akce

    Brno, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    6. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    345439100090