The Weekend Effect Analysed by S&P 500, FTSE 100 and Nikkei 225 Indices
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A43909409" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:43909409 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2014.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Weekend Effect Analysed by S&P 500, FTSE 100 and Nikkei 225 Indices
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on the weekend effect, which is one of market anomalies. These anomalies occur in stock markets. The aim of the paper is the assessment of this effect on chosen stock indices. Daily returns of indices during the 1984-2013 are analysed, especially returns in individual days. Two investment strategies are analysed for each index. As for the first strategy, the shares are bought always on Monday immediately before the market closing and the holding period is always 4 days. As for the second strategy, the shares are bought on Monday 9th January 1984 and sold on Friday 27th December 2013. As for the contribution of the paper, existence of the weekend effect is investigated according to historical average daily returns and according to testing at the 5 % significance level. Based on this fact, investment strategies which outperform the market performance could be created.
Název v anglickém jazyce
The Weekend Effect Analysed by S&P 500, FTSE 100 and Nikkei 225 Indices
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the weekend effect, which is one of market anomalies. These anomalies occur in stock markets. The aim of the paper is the assessment of this effect on chosen stock indices. Daily returns of indices during the 1984-2013 are analysed, especially returns in individual days. Two investment strategies are analysed for each index. As for the first strategy, the shares are bought always on Monday immediately before the market closing and the holding period is always 4 days. As for the second strategy, the shares are bought on Monday 9th January 1984 and sold on Friday 27th December 2013. As for the contribution of the paper, existence of the weekend effect is investigated according to historical average daily returns and according to testing at the 5 % significance level. Based on this fact, investment strategies which outperform the market performance could be created.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference MMK 2014: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
ISBN
978-80-87952-07-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1448-1455
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
15. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—