Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model spravedlivé a efektivní environmentální silniční daně z osobních vozidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43888143" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43888143 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Model spravedlivé a efektivní environmentální silniční daně z osobních vozidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Systémy zdaňování osobních silničních motorových vozidel v členských státech EU je třeba sjednotit a založit na principu všeobecné environmentální daně. Zkoumáním teoretických modelů a možností praktické aplikace zjišťujeme, že toho je možné dosáhnout zavedením emisních hodnot CO2 v gramech na realizovaný kilometr do základu roční silniční daně každého provozovaného osobního vozidla. U starších vozidel, kde je emisní údaj nedostupný, je možné kalkulovat teoretické emise pomocí identifikace závislosti emisí, objemu motoru a roku první registrace novějších vozidel. Stanovujeme také kalkulační vzorce sazby environmentální silniční daně v peněžních jednotkách za jednotku emise. Pak lze kvantifikovat daňovou povinnost každého osobního vozidla, identifikovatinkaso environmentální silniční daně a konfrontovat jej zpětně s vyčíslenou hodnotou emisních externalit produkovaných provozem osobních vozidel.

  • Název v anglickém jazyce

    Fair and Effective Environmental Road Tax on Passenger Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    Systems of taxation of passenger motor vehicles in the EU countries should be based on the principle of general environmental tax. We have established that this is feasible through introduction of CO2 emission values in grams per kilome-tre driven into the annual tax base of each operated car. Theoretical values of emissions in old vehicles may be calculated through the identification of depend-ence of emission levels on the engine capacity and year of the first registration of newer cars. We also determine calculation formulas of the environmental road tax rate in monetary units per emission unit. The tax liability for each pas-senger vehicle and revenue from environmental road tax may then be identified and compared with the quantified level of externalities caused by emissions gen-erated by car traffic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TD010219" target="_blank" >TD010219: Software zohledňující environmentální principy zdaňování silničních motorových vozidel v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomický časopis

  • ISSN

    0013-3035

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    524-541

  • Kód UT WoS článku

    000361270600005

  • EID výsledku v databázi Scopus