Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Wine Demand in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43906312" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43906312 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Wine Demand in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current situation in the Czech wine and brewing industry is characterized by gradual changes in demand. While beer consumption is taking a declining trend, the wine consumption has been growing recently. Wine is becoming a popular drink, it is also seen as part of a healthy diet. The paper is focused on the analysis of consumer demand for wine in the Czech Republic. The main objective of the paper is to assess the consumption of wine in comparison to consumption of beer. The behaviour of Czech households in this area was examined on the basis of the consumption of both kind goods between the years 1991 - 2013. The paper uses the results of the earlier publications of authors ""Consumer demand for wine and beer within the Czech Republic, and their mutual influences."" Based on dynamic models of gross demand for wine and beer it was found that the consumption of wine and beer in Czech households does not exhibit statistically significant linkage between the years 1991-2013. These res

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Wine Demand in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The current situation in the Czech wine and brewing industry is characterized by gradual changes in demand. While beer consumption is taking a declining trend, the wine consumption has been growing recently. Wine is becoming a popular drink, it is also seen as part of a healthy diet. The paper is focused on the analysis of consumer demand for wine in the Czech Republic. The main objective of the paper is to assess the consumption of wine in comparison to consumption of beer. The behaviour of Czech households in this area was examined on the basis of the consumption of both kind goods between the years 1991 - 2013. The paper uses the results of the earlier publications of authors ""Consumer demand for wine and beer within the Czech Republic, and their mutual influences."" Based on dynamic models of gross demand for wine and beer it was found that the consumption of wine and beer in Czech households does not exhibit statistically significant linkage between the years 1991-2013. These res

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Enometrics XXII: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7509-315-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    87-96

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    27. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku