Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specification and Characteristic of Generation Y in the Sphere of Work Attitude

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43906522" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43906522 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.diem-dubrovnik.com/diem/files/DIEM_2015_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://www.diem-dubrovnik.com/diem/files/DIEM_2015_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specification and Characteristic of Generation Y in the Sphere of Work Attitude

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Generation Y, grown in the age of economic prosperity, preferring work - life balance instead of high level of remuneration, is not only the first global generation, but also the first generation widely accessing to the information and communicationtechnologies has entered current labor market. The paper focuses to the specification and characteristic of Czech and French generation Y in workplace, compares and determines the similarity or dissimilarity of young workers in their demands, values andexpectations about the workplace and labor market. The research questions prove hypothesis of the generation Y satisfaction with working conditions and sufficiency of job opportunities in in their country. The research based on the primary source data was carried on questionnaire survey of 170 secondary and tertiary schools graduates, age between 18 and 30 years, nationality of Czech Republic and France. The research was carried throughout the years 2013 and 2014. Data from the questionn

  • Název v anglickém jazyce

    Specification and Characteristic of Generation Y in the Sphere of Work Attitude

  • Popis výsledku anglicky

    The Generation Y, grown in the age of economic prosperity, preferring work - life balance instead of high level of remuneration, is not only the first global generation, but also the first generation widely accessing to the information and communicationtechnologies has entered current labor market. The paper focuses to the specification and characteristic of Czech and French generation Y in workplace, compares and determines the similarity or dissimilarity of young workers in their demands, values andexpectations about the workplace and labor market. The research questions prove hypothesis of the generation Y satisfaction with working conditions and sufficiency of job opportunities in in their country. The research based on the primary source data was carried on questionnaire survey of 170 secondary and tertiary schools graduates, age between 18 and 30 years, nationality of Czech Republic and France. The research was carried throughout the years 2013 and 2014. Data from the questionn

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIEM 2015: Innovation, Leadership &amp; Entrepreneurship Challenges of Modern Economy

  • ISBN

  • ISSN

    1849-3653

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    565-581

  • Název nakladatele

    University of Dubrovnik

  • Místo vydání

    Dubrovník

  • Místo konání akce

    Dubrovník

  • Datum konání akce

    1. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku