Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Satisfaction and Loyalty Factors of Ski Resorts - the Case Study of Slovakia and Austria

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43906720" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43906720 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.esaf.llu.lv/getfile.php?id=1163" target="_blank" >http://www.esaf.llu.lv/getfile.php?id=1163</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Satisfaction and Loyalty Factors of Ski Resorts - the Case Study of Slovakia and Austria

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In order to keep up with the current challenges, a high level of awareness of the special demand patterns of customers is mandatory. The primary reason organizations measure service quality and customer satisfaction is to better understand how they may enhance customer value and loyalty, and thus, the overall financial performance of the firm. Providers of ski resorts must have a good understanding of their customers if they are to understand their quality perceptions or have a chance of successfully implementing service quality programmes. The paper investigates the relationship of factors influencing the satisfaction and loyalty according to ski resorts customers and ski resort providers. The qualitative data were collected in ski resorts of Slovakiaand Austria. A total of 58 depth customer interviews of 3 ski resorts in Slovakia and depth provider interviews of 3 ski resorts in Slovakia and 3 ski resorts in Austria were analyzed using software Maxqda. The results of the research sh

  • Název v anglickém jazyce

    Satisfaction and Loyalty Factors of Ski Resorts - the Case Study of Slovakia and Austria

  • Popis výsledku anglicky

    In order to keep up with the current challenges, a high level of awareness of the special demand patterns of customers is mandatory. The primary reason organizations measure service quality and customer satisfaction is to better understand how they may enhance customer value and loyalty, and thus, the overall financial performance of the firm. Providers of ski resorts must have a good understanding of their customers if they are to understand their quality perceptions or have a chance of successfully implementing service quality programmes. The paper investigates the relationship of factors influencing the satisfaction and loyalty according to ski resorts customers and ski resort providers. The qualitative data were collected in ski resorts of Slovakiaand Austria. A total of 58 depth customer interviews of 3 ski resorts in Slovakia and depth provider interviews of 3 ski resorts in Slovakia and 3 ski resorts in Austria were analyzed using software Maxqda. The results of the research sh

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-21179S" target="_blank" >GA15-21179S: Hodnocení kvality destinace cestovního ruchu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Economic Science for Rural Development: 1. Marketing and Sustainable Consumption 2. New Dimensions in the Development of Society

  • ISBN

    978-9984-48-190-6

  • ISSN

    1691-3078

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    37-45

  • Název nakladatele

    Latvian University of Agriculture

  • Místo vydání

    Jelgava

  • Místo konání akce

    Jelgava

  • Datum konání akce

    23. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000360010100003