Promoting Academic Integrity Helps National Economy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43907486" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43907486 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ossconf.soit.sk/images/zborniky/zbornik2015.pdf" target="_blank" >http://ossconf.soit.sk/images/zborniky/zbornik2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Promoting Academic Integrity Helps National Economy
Popis výsledku v původním jazyce
The Academic Integrity Maturity Model (AIMM) was developed to measure the level of academic integrity maturity for particular country. Using the values of AIMM for EU countries, this paper examines the relationships with macroeconomic indicators. The correlation between AIMM and GDP is shown - the more mature the academic integrity in particular country, the richer country. Moreover, the relationship between AIMM and unemployment is examined, as well as between AIMM and added value of tertiary education(in terms of wage difference between secondary and tertiary educated people). Finally, the positive correlation between AIMM and Corruption Perception Index is shown. The paper discusses possible causes of these relationships, compares them with other studies and concludes that increasing academic integrity maturity leads to increase of GDP.
Název v anglickém jazyce
Promoting Academic Integrity Helps National Economy
Popis výsledku anglicky
The Academic Integrity Maturity Model (AIMM) was developed to measure the level of academic integrity maturity for particular country. Using the values of AIMM for EU countries, this paper examines the relationships with macroeconomic indicators. The correlation between AIMM and GDP is shown - the more mature the academic integrity in particular country, the richer country. Moreover, the relationship between AIMM and unemployment is examined, as well as between AIMM and added value of tertiary education(in terms of wage difference between secondary and tertiary educated people). Finally, the positive correlation between AIMM and Corruption Perception Index is shown. The paper discusses possible causes of these relationships, compares them with other studies and concludes that increasing academic integrity maturity leads to increase of GDP.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Plagiarism Across Europe and Beyond 2015: Conference Proceedings
ISBN
978-80-7509-267-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
121-133
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—