Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relationship between Integrity in Higher Education and Macroeconomic and Educational Indicators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43909395" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43909395 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf" target="_blank" >https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relationship between Integrity in Higher Education and Macroeconomic and Educational Indicators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Academic Integrity Maturity Model (AIMM) was developed earlier to measure the level of integrity maturity in higher education for particular country. The AIMM score is counted from 9 different criteria (e.g. transparency, policies, knowledge...). This paper examines the relationships between particular criteria and other known country indicators (macroeconomic, educational, integrity, corruption). The goal of the paper is to examine whether the AIMM as a whole (or particular AIMM criteria) are related with other indicators - macroeconomic, educational and geopolitical. The research is based on previous promising results showing that the overall AIMM score is in positive correlation with GDP, Corruption Perception Index, and in negative correlation with unemployment.

  • Název v anglickém jazyce

    Relationship between Integrity in Higher Education and Macroeconomic and Educational Indicators

  • Popis výsledku anglicky

    Academic Integrity Maturity Model (AIMM) was developed earlier to measure the level of integrity maturity in higher education for particular country. The AIMM score is counted from 9 different criteria (e.g. transparency, policies, knowledge...). This paper examines the relationships between particular criteria and other known country indicators (macroeconomic, educational, integrity, corruption). The goal of the paper is to examine whether the AIMM as a whole (or particular AIMM criteria) are related with other indicators - macroeconomic, educational and geopolitical. The research is based on previous promising results showing that the overall AIMM score is in positive correlation with GDP, Corruption Perception Index, and in negative correlation with unemployment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Enterprise and Competitive Environment: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7509-342-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    204-213

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    5. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000380464000023