Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Je přítomnost studentů ve vysokoškolské výuce užitečná?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43909604" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43909604 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Je přítomnost studentů ve vysokoškolské výuce užitečná?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Již několik let lze pozorovat úbytek studentů v prezenční vysokoškolské výuce, zejména na přednáškách, ale i v prakticky orientovaných výukových celcích, jako jsou výpočetní cvičení a laboratorní výuka. S rozvojem různých forem podpory distančního vzdělávání, jehož prvky se běžně používají i pro prezenční formy výuky, je pravděpodobné, že dříve používané formy výuky již dnešní studenty nemotivují k přímé účasti, což se pak může projevit na dosahovaných výsledcích. To přímo souvisí s jedním z parametrů vysokoškolské výuky, u něhož lze sledovat negativní trend, a to úbytek studentů zejména v počátečních fázích studia. Hlavním cílem empirické studie je zjistit, zda je účast ve výuce pro studenty užitečná, tedy zda jejich studijní výsledky závisejí na množství hodin strávených v přímé výuce ve škole. K výzkumu byly použity údaje získané v průběhu zimního semestru akademického roku 2015/16 v předmětu Programovací techniky. Studie prokazuje závislost závěrečného hodnocení studentů na počtu absolvovaných praktických cvičení, avšak je potřebné tento fakt vnímat v poněkud širších souvislostech. Výsledky studie jsou podkladem pro další výzkum v této oblasti i pro plánované změny ve výuce zmíněného předmětu.

  • Název v anglickém jazyce

    Is Attendance of Students at University Courses Beneficial?

  • Popis výsledku anglicky

    For several years decline of students' attendance has been observed, particularly at lectures, but also at practically oriented teaching blocks, such as computing practice and laboratory courses. With the advancement of various forms of supporting part-time study programmes, some of which are commonly being used also in full-time programmes, it seems likely that teaching methods once used do not motivate students of our time to attend lectures and other courses. This situation can affect results achieved by students, and relates directly to a negative trend that has already been observed, i.e. the number of failures, particularly during the first part of the study programme. The main aim of this study has been to find out whether attendance at courses is for the students beneficial, i.e., whether their study results depend on the number of hours spent in the university teaching process. Data used for this research were obtained from the course Programming techniques as taught in the fall semester of the academic year 2015/16. The study shows a dependence of the final evaluation of students on the number of practical classes attended. However, it is necessary to evaluate this result in a wider context. The results of the study will serve as a basis for further research of this problem, as well as for the planned changes in teaching the mentioned course.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016

  • ISBN

    978-80-7509-426-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    376-384

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Křtiny

  • Datum konání akce

    13. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku