Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efektivita, motivace a výsledky studia na vysoké škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F22%3A10450705" target="_blank" >RIV/00216208:11510/22:10450705 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41210/22:91219 RIV/60460709:41600/22:91219

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Efektivita, motivace a výsledky studia na vysoké škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá efektivitou vzdělávání na vysoké škole. Úspěšnost studentů u zkoušky závisí na mnoha faktorech, především je to jejich vlastní úsilí ve studiu, dispozice k němu, kvalita předášek apod. Jak prokázal tříletý výzkum, motivovanost studentů pro studium daného předmětu lze vyjádřit i mírou docházky na jinak dobrovolné přednášky. Hlavním cílem studie bylo zjistit, jaká minimální docházka na přednášky studentům zaručí úspěch u zkoušky. Do studie bylo zapojeno 717 studentů vyučovaných stejným pedagogem. Z jejích výsledků vyplývá, že pokud student absolvoval 77 % přednášek (tj. 10 ze 13), pak uspěl hned na první pokus zkoušky. Přibližně 80 % studentů, jejichž docházka byla v rozmezí 54-69 %, získalo také zkoušku (ale potřebovali k tomu více než jeden pokus). Bylo prokázáno, že úspěšnost studentů u zkoušky (na různý počet pokusů) koresponduje s mírou docházky (vyjádřené v %) na přednášky z daného předmětu.

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness, motivation and the study results in tertiary education

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the effectiveness of higher education. The success of students in the exam depends on many factors, especially their own efforts in the study, disposition to it, the quality of lectures, etc. As three years of research has shown, students motivation to study the subject can be expressed by attending otherwise voluntary lectures. The main goal of the study was to find out what minimum attendance at lectures will guarantee students success in the exam. The study involved 717 students taught by the same teacher. Its results show that if the student completed 77% of the lectures (ie 10 of 13), then he/she passed the first attempt at the exam. Approximately 80% of students, with attendance in the range of 54-69%, also passed the exam (but needed more than one attempt). It was proved that the success of students in the exam (for different number of attempts) corresponds to the attendance rate (expressed in %) for lectures of the subject.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    PEDAGOGICA ACTUALIS XIII. Vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy

  • ISBN

    978-80-572-0243-1

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    111-120

  • Počet stran knihy

    403

  • Název nakladatele

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Kód UT WoS kapitoly