Efektivita, motivace a výsledky studia na vysoké škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F22%3A10450705" target="_blank" >RIV/00216208:11510/22:10450705 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41210/22:91219 RIV/60460709:41600/22:91219
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Efektivita, motivace a výsledky studia na vysoké škole
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá efektivitou vzdělávání na vysoké škole. Úspěšnost studentů u zkoušky závisí na mnoha faktorech, především je to jejich vlastní úsilí ve studiu, dispozice k němu, kvalita předášek apod. Jak prokázal tříletý výzkum, motivovanost studentů pro studium daného předmětu lze vyjádřit i mírou docházky na jinak dobrovolné přednášky. Hlavním cílem studie bylo zjistit, jaká minimální docházka na přednášky studentům zaručí úspěch u zkoušky. Do studie bylo zapojeno 717 studentů vyučovaných stejným pedagogem. Z jejích výsledků vyplývá, že pokud student absolvoval 77 % přednášek (tj. 10 ze 13), pak uspěl hned na první pokus zkoušky. Přibližně 80 % studentů, jejichž docházka byla v rozmezí 54-69 %, získalo také zkoušku (ale potřebovali k tomu více než jeden pokus). Bylo prokázáno, že úspěšnost studentů u zkoušky (na různý počet pokusů) koresponduje s mírou docházky (vyjádřené v %) na přednášky z daného předmětu.
Název v anglickém jazyce
Effectiveness, motivation and the study results in tertiary education
Popis výsledku anglicky
The study deals with the effectiveness of higher education. The success of students in the exam depends on many factors, especially their own efforts in the study, disposition to it, the quality of lectures, etc. As three years of research has shown, students motivation to study the subject can be expressed by attending otherwise voluntary lectures. The main goal of the study was to find out what minimum attendance at lectures will guarantee students success in the exam. The study involved 717 students taught by the same teacher. Its results show that if the student completed 77% of the lectures (ie 10 of 13), then he/she passed the first attempt at the exam. Approximately 80% of students, with attendance in the range of 54-69%, also passed the exam (but needed more than one attempt). It was proved that the success of students in the exam (for different number of attempts) corresponds to the attendance rate (expressed in %) for lectures of the subject.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
PEDAGOGICA ACTUALIS XIII. Vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy
ISBN
978-80-572-0243-1
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
111-120
Počet stran knihy
403
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání
Trnava
Kód UT WoS kapitoly
—