Obtaining meaningful expressions in natural language reflecting opinions of hotel guests
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43909820" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43909820 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Polučenije značimych vyraženij na jestěstvennych jazykach, otražajuščich mněnija klijentov otělej
Popis výsledku v původním jazyce
V Intěrnětě imejetsja bol'šaja kollekcija otzyvov (ličnych mněnij) klijentov gostiničnych uslug, napisannych v svobodnoj forme. Postavščiki etich uslug mogut byt' zaintěresovany v znanii ich preobladajuščich položitěl'nych i otricatěl'nych charaktěristik, polučennych iz kommentarijev. Otděl'nye kommentarii pomečeny (klassificirovany) avtorami kak něgativnoje ili pozitivnoje soobščenije v sootvetstvii s ich (ně)udovletvorennost'ju okazannymi uslugami. V stat'je rassmatrivajetsja sledujuščaja problema: možet li mašina proanalizirovat' očen' bol'šije ob'jemy real'nych těkstovych dannych i obnaružit' pričiny pozitivnych i něgativnych mněnij? V issledovanii ispol'zovalis' dannye, sobrannye iz populjarnogo obščedostupnogo servisa booking.com, kotorye byli avtomatičeski proanalizirovany induktivnym algoritmom mašinnogo obučenija, izvestnogo kak děrevo Rossa Kuinlana S5, osnovannogo na minimizacii entropii vyborki (getěrogennosti vyborki). V rezul'tatě eksperimentov byli polučeny konceptual'no ponjatnye značimye slova i slovosočetanija svjazannye s zadannymi klassami. Eti slova i slovosočetanija priveděny v rabotě.
Název v anglickém jazyce
Obtaining meaningful expressions in natural language reflecting opinions of hotel guests
Popis výsledku anglicky
On the Internet, there is a large collection of hotel service clients reviews (personal opinion) written in a free form. Providers of these services may be interested in knowing their prevailing positive and negative characteristics obtained from the comments. Some comments are labeled (classified) by the authors as a negative or positive message, in accordance with their (dis)satisfaction with the services provided. The article deals with the following problem: can a machine analyze very large volumes of real text data and identify the causes of positive and negative opinions? The study used data collected from the popular public service booking.com, which was automatically analyzed by inductive machine learning algorithm known as c5 by Ross Quinlan, based on the minimization of samples entropy. The experiments were prepared conceptually understandable meaningful words and phrases associated with the specified classes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-26353S" target="_blank" >GA16-26353S: Sentiment a jeho vliv na akciové trhy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Matematičeskoe modelirovanie i informatika sociaľnych processov: Sbornik trudov
ISBN
978-5-9908933-7-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
68-80
Název nakladatele
Moskovskij gosudarstvennyj universitet imeni M. V. Lomonosova
Místo vydání
Moskva
Místo konání akce
Moskva
Datum konání akce
6. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—