Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sentiment Analysis of National Tourism Organizations on Social Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F20%3A50016698" target="_blank" >RIV/62690094:18450/20:50016698 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://eldok.svkhk.cz/out/Hradec_Economic_Days/Hradec_Economic_Days_2020/Hradec_Economic_Days_2020.pdf" target="_blank" >http://eldok.svkhk.cz/out/Hradec_Economic_Days/Hradec_Economic_Days_2020/Hradec_Economic_Days_2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sentiment Analysis of National Tourism Organizations on Social Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media is probably currently the largest source of human-generated text content. User opinions, feedback, comments, and criticism points to their mood and sentiment towards different topics, especially destinations, products or services. The rapid rise in amount of data and constantly generated content require the need to automate both data acquisition and processing to identify important information and knowledge. Sentiment analysis provides the opportunity to detect opinion, feeling and sentiment from unstructured texts on social media. To analyze the sentiment Machine Learning with Google Natural Language API Client Libraries and Google Cloud SDK (Software development kit) was used. NTOs (National Tourism Organizations) social media have been chosen for analysis in which emotional messages can be expected to stimulate potential visitors to the destination. It was found that all selected NTOs add mostly positive posts and in the sample of two hundred contributions there are only seven with negative polarity of sentiment. There was a moderate correlation between customer growth and positive polarity in the contribution. The results show that creating stable positive descriptions for posts can be one of the key variables for the growth of the fan base and stimulation of potential visitors.

  • Název v anglickém jazyce

    Sentiment Analysis of National Tourism Organizations on Social Media

  • Popis výsledku anglicky

    Social media is probably currently the largest source of human-generated text content. User opinions, feedback, comments, and criticism points to their mood and sentiment towards different topics, especially destinations, products or services. The rapid rise in amount of data and constantly generated content require the need to automate both data acquisition and processing to identify important information and knowledge. Sentiment analysis provides the opportunity to detect opinion, feeling and sentiment from unstructured texts on social media. To analyze the sentiment Machine Learning with Google Natural Language API Client Libraries and Google Cloud SDK (Software development kit) was used. NTOs (National Tourism Organizations) social media have been chosen for analysis in which emotional messages can be expected to stimulate potential visitors to the destination. It was found that all selected NTOs add mostly positive posts and in the sample of two hundred contributions there are only seven with negative polarity of sentiment. There was a moderate correlation between customer growth and positive polarity in the contribution. The results show that creating stable positive descriptions for posts can be one of the key variables for the growth of the fan base and stimulation of potential visitors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days

  • ISBN

    978-80-7435-776-3

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    250-256

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    2. 4. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000568108700027