Social Media and Capital Markets. An Overview
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43909845" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43909845 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.05.470" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.05.470</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.05.470" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.05.470</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social Media and Capital Markets. An Overview
Popis výsledku v původním jazyce
A growing body of research and practical applications employ social media data as a proxy for complex behavior of a society. This paper provides an overview of academic research related to link between the social media and capital markets. Its theoretical rationale is predominantly defined by behavioral finance. Behavioral finance augments standard model of efficient markets and considers less rational factors like investors' sentiment or public mood as influential for asset pricing or capital market volatility. In this context, social media is a novel tool which enables to collect the data about such less rational factors at the level of a society. The paper introduces social media data from technical and economic point of view. Further, it contributes to the theoretical construction of the transmission mechanism between social media and capital markets currently missing in the literature. Subsequently, the paper summarizes the main findings in this field and outline its future prospects.
Název v anglickém jazyce
Social Media and Capital Markets. An Overview
Popis výsledku anglicky
A growing body of research and practical applications employ social media data as a proxy for complex behavior of a society. This paper provides an overview of academic research related to link between the social media and capital markets. Its theoretical rationale is predominantly defined by behavioral finance. Behavioral finance augments standard model of efficient markets and considers less rational factors like investors' sentiment or public mood as influential for asset pricing or capital market volatility. In this context, social media is a novel tool which enables to collect the data about such less rational factors at the level of a society. The paper introduces social media data from technical and economic point of view. Further, it contributes to the theoretical construction of the transmission mechanism between social media and capital markets currently missing in the literature. Subsequently, the paper summarizes the main findings in this field and outline its future prospects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-26353S" target="_blank" >GA16-26353S: Sentiment a jeho vliv na akciové trhy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
70-78
Název nakladatele
Elsevier Science BV
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 3. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000386948700009