Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social media big data and capital markets-An overview

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43909952" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43909952 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jbef.2016.06.002" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.jbef.2016.06.002</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jbef.2016.06.002" target="_blank" >10.1016/j.jbef.2016.06.002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social media big data and capital markets-An overview

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A growing body of research and practical applications employ social media data as the proxy for a complex behavior of a society. This paper provides an overview of academic research related to a link between social media and capital markets. The theoretical rationale of this relationship is predominantly defined by behavioral finance. Behavioral finance augments the standard model of efficient markets and considers less rational factors like investors&apos; sentiment or public mood as influential for asset pricing and capital market volatility. In this context, social media is a novel tool enabling the collection of data about such less rational factors at the level of a society. The paper introduces social media data from a technical and economic point of view. In addition, it contributes to the theoretical construction of the transmission mechanism between social media and capital markets currently missing in the literature. Subsequently, the paper summarizes the main findings in this field and outlines future challenges in this research.

  • Název v anglickém jazyce

    Social media big data and capital markets-An overview

  • Popis výsledku anglicky

    A growing body of research and practical applications employ social media data as the proxy for a complex behavior of a society. This paper provides an overview of academic research related to a link between social media and capital markets. The theoretical rationale of this relationship is predominantly defined by behavioral finance. Behavioral finance augments the standard model of efficient markets and considers less rational factors like investors&apos; sentiment or public mood as influential for asset pricing and capital market volatility. In this context, social media is a novel tool enabling the collection of data about such less rational factors at the level of a society. The paper introduces social media data from a technical and economic point of view. In addition, it contributes to the theoretical construction of the transmission mechanism between social media and capital markets currently missing in the literature. Subsequently, the paper summarizes the main findings in this field and outlines future challenges in this research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-26353S" target="_blank" >GA16-26353S: Sentiment a jeho vliv na akciové trhy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Behavioral and Experimental Finance

  • ISSN

    2214-6350

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    September

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    18-26

  • Kód UT WoS článku

    000388016100004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84977151254