Faktory kvality destinace z pohledu poskytovatelů služeb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F17%3A43911945" target="_blank" >RIV/62156489:43110/17:43911945 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://aak.cms.opf.slu.cz/pdf/2017/3/Stojarova_Ryglova_Rasovska_Kralikova.pdf" target="_blank" >http://aak.cms.opf.slu.cz/pdf/2017/3/Stojarova_Ryglova_Rasovska_Kralikova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Faktory kvality destinace z pohledu poskytovatelů služeb
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto článku je posoudit významnost faktorů kvality destinace z hlediska poskytovatele a porovnat je s hodnotami uvedenými návštěvníky destinace, dále prozkoumat možné rozdíly ve vnímání kvality destinace poskytovateli různých služeb cestovního ruchu, zjistit závislost hodnocení jednotlivých faktorů na typu poskytovatele, na celkovém hodnocení kvality destinace a na aktivitě organizace destinačního managementu v dané destinaci. Výzkumnou otázkou je také zjištění závislosti významnosti faktorů kvality destinace na převažující formě cestovního ruchu. Tyto výsledky mohou přispět k hlubšímu porozumění hodnocení kvality destinace jak ze strany zákazníků, tak ze strany poskytovatelů různých služeb cestovního ruchu v odlišných typech destinace.
Název v anglickém jazyce
Factors of destination quality from the point of view of service providers
Popis výsledku anglicky
The article is focused on the issue of the perception of the destination quality. Primary research has been concerned with the evaluation of individual quality factors by service providers distributed by sectors in tourism industry. According to the service providers, the most significant factors of destination quality are the sense of security, the quality of staff in tourism services, and natural attractions. On the other hand, the least important factor for the service providers was local transportation followed by additional infrastructure. Factors were rated depending on the type of service provider, the overall quality of the destination, and the destination management activity in the destination. The dependence of the assessment of the destination quality factors on the type of provider was demonstrated in 13 factors, the overall quality assessment of the destination for 10 factors and the destination management activities in the given destination for 6 factors out of a total of 19 factors examined. It is also pointed to differences in perceptions between service providers and visitors. The authors also refer to the dependence of the significance of the destination quality factors on the predominant form of tourism. The recommendations for providers and organizations of destination management are suggested.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-21179S" target="_blank" >GA15-21179S: Hodnocení kvality destinace cestovního ruchu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Academica Karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
70-82
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—