Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmentální prvky časového a výkonového zpoplatnění provozu silničních motorových vozidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43914395" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43914395 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Environmentální prvky časového a výkonového zpoplatnění provozu silničních motorových vozidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Osobní a nákladní silniční motorová doprava je jedním z klíčových odvětví moderních tržních ekonomik a výstavba či obnova současné dopravní infrastruktury je tak nezbytností zabezpečující další rozvoj ekonomiky jako celku. Politická reprezentace jednotlivých členských zemí tak usiluje o získání dostatečných finančních zdrojů, které mají zajistit zlepšení kvality dopravní infrastruktury a sní bezprostředně související omezení vlivu dopravy na životní prostředí či zdraví obyvatelstva. Všechny tyto cíle členské země Evropské unie zajišťují jednotlivými nástroji daňové a poplatkové politiky, kdy hlavními nástroji je výběr časového poplatku nebo výkonového poplatku za využívání vybraných částí dopravní infrastruktury v dané členské zemi. Příspěvek se zabývá problematikou v současné době aplikovaných nástrojů zpoplatnění provozu silničních motorových vozidel (motocykl, osobní automobil, nákladní automobil a autobus) formou časových poplatků nebo formou mýtného systému. V jednotlivých vybraných členských zemích Evropské unie (Německo, Rakousko, Polsko a Slovensko) jsou identifikovány jimi uplatňované systémy zpoplatnění provozu silničních motorových vozidel na zpoplatněných úsecích, s důrazem na zahrnutí environmentálního aspektu do konstrukce těchto forem zatížení provozu silničních motorových vozidel. Příspěvek dále obsahuje vymezení objemu finančních prostředků, které jsou uplatňovanými systémy zpoplatnění v členských zemích získávány na obnovu či výstavbu dopravní infrastruktury. V závěru příspěvku jsou jednotlivé země zhodnoceny v přímé vazbě na konkrétní environmentální prvek nebo jeho zástupný znak, který je v systému časového či výkonového zpoplatnění aplikován.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental elements of time and performance for the operation of road motor vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    Personal and cargo road transport is one of the key sectors of modern market economies and the development or renewal of the current transport infrastructure is a necessary step to ensure the further development of the economy. The political representation of the individual member states endeavor to obtain sufficient financial resources to ensure the improvement of the quality of the transport infrastructure and its directly related constraints on the environment and the health of the population. These entire EU member states&apos; objectives are provided by individual tax and fee policy instruments, where the main tools are the choice of a time fee or a performance fee for the use of selected parts of transport infrastructure in a given country. This article deals with the issue of currently applied tools for the imposition of charging road motor vehicles (motorcycles, cars, trucks and buses) in the form of time fees or a tolling system. In individual member states of the European Union (Germany, Austria, Poland and Slovakia), there are applied road toll charging systems, with the emphasis put on the inclusion of an environmental aspect in the design of these forms of road traffic. The contribution also includes a definition of the amount of funds that are applied to member states charging systems for the renewal or development of transport infrastructure. At the end of the article, individual countries are evaluated in a direct relationship to a particular environmental element or its substitute character, which is applied in the time or performance charging system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000308" target="_blank" >TL01000308: Fiskální kvantifikace environmentálních nákladů provozu nákladních motorových vozidel v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Trendy v podnikání 2018

  • ISBN

    978-80-261-0833-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    "Nestrankovano"

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    15. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku