Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Continuous Simulation For Identifying Bottlenecks In Specific Operation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F19%3A43916423" target="_blank" >RIV/62156489:43110/19:43916423 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.2507/IJSIMM18(3)477" target="_blank" >https://doi.org/10.2507/IJSIMM18(3)477</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2507/IJSIMM18(3)477" target="_blank" >10.2507/IJSIMM18(3)477</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Continuous Simulation For Identifying Bottlenecks In Specific Operation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Article deals with creation of continuous simulation model of actual check-in process of selected airline based on identified decision points in passenger handling process. Case study covers actual passenger acceptance situations based on their fulfilment to ticket conditions, ticket fare, transported baggage and considering overbooking situations as planned part of airline revenue management strategy. The problem is related to the identification of bottlenecks in order to efficiently plan and use check-in counters and effectively utilize aircraft seating capacity. Case study shows importance of proper setting of check-in process, together with associated fees in case of not fulfilling ticket conditions, which helps airlines to move breakpoint to favourable percentage of load factor. Simulation models points to possibilities of restriction procedures that affects risk management and movement of breakpoint according to utilization of the aircraft and influence final revenue from the flight. The results of the computer simulation show that ticket prices range from 100.81 (sic) to 398.14 (sic), the luggage weights ranges from 0.06 kg to 31.57 kg, the total revenue from ticket sales and baggage payments is 44125.8 (sic).

  • Název v anglickém jazyce

    Using Continuous Simulation For Identifying Bottlenecks In Specific Operation

  • Popis výsledku anglicky

    Article deals with creation of continuous simulation model of actual check-in process of selected airline based on identified decision points in passenger handling process. Case study covers actual passenger acceptance situations based on their fulfilment to ticket conditions, ticket fare, transported baggage and considering overbooking situations as planned part of airline revenue management strategy. The problem is related to the identification of bottlenecks in order to efficiently plan and use check-in counters and effectively utilize aircraft seating capacity. Case study shows importance of proper setting of check-in process, together with associated fees in case of not fulfilling ticket conditions, which helps airlines to move breakpoint to favourable percentage of load factor. Simulation models points to possibilities of restriction procedures that affects risk management and movement of breakpoint according to utilization of the aircraft and influence final revenue from the flight. The results of the computer simulation show that ticket prices range from 100.81 (sic) to 398.14 (sic), the luggage weights ranges from 0.06 kg to 31.57 kg, the total revenue from ticket sales and baggage payments is 44125.8 (sic).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Simulation Modelling

  • ISSN

    1726-4529

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    408-419

  • Kód UT WoS článku

    000484156000003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85074567402