Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The airline´s ancillary revenue as a new key factor influencing pricing policy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00317101" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00317101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iata.org" target="_blank" >http://www.iata.org</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The airline´s ancillary revenue as a new key factor influencing pricing policy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ancillary revenue is generated by activities and services that yield revenue for airlines beyond the simple transportation of custumer from A to B. This wide range of activities includes: commissions gained from hotel bookings, the sale of frequent flyer miles to partner and the provision of a la carte services - providing more options for consumers and more profit for airlines. Revenue from optional services, such as onboard sales of food and beverages, checked baggage, premium seat assignments, and early boarding benefits, was detremined in 2015 close to 8% of global airlines revenue at value of apx. $770 billion. It demonstrates the impact of ancillary revenue as a critically important element for the current standing of airlines on the air traffic markets.

  • Název v anglickém jazyce

    The airline´s ancillary revenue as a new key factor influencing pricing policy

  • Popis výsledku anglicky

    Ancillary revenue is generated by activities and services that yield revenue for airlines beyond the simple transportation of custumer from A to B. This wide range of activities includes: commissions gained from hotel bookings, the sale of frequent flyer miles to partner and the provision of a la carte services - providing more options for consumers and more profit for airlines. Revenue from optional services, such as onboard sales of food and beverages, checked baggage, premium seat assignments, and early boarding benefits, was detremined in 2015 close to 8% of global airlines revenue at value of apx. $770 billion. It demonstrates the impact of ancillary revenue as a critically important element for the current standing of airlines on the air traffic markets.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů