Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Wine Tourism in Šumadija Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F19%3A43916869" target="_blank" >RIV/62156489:43110/19:43916869 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pefnet.mendelu.cz/wcd/w-rek-pefnet/pefnet19-extended_abstracts_web.pdf" target="_blank" >https://pefnet.mendelu.cz/wcd/w-rek-pefnet/pefnet19-extended_abstracts_web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Wine Tourism in Šumadija Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Serbia has a strong legacy of being a country of hospitality, friendly environment and culture. After the civil war, the wine industry finally gets into a slight revival. Serbia began to develop towards tourism (Pivac, 2012; Radovanović et al., 2017). Country is on way of exploring and promoting new types of tourism like religious tourism and wine tourism (Pivac et al., 2016). The long-standing tradition of Serbian winemaking over the past decade has been restored by several private producers who have built current cellars and have already become known outside Serbia&apos;s borders (Hudelson, 2014). Hence researches in this field started to spread (Pivac, 2012; Škrbić et al., 2015; Sekulić et al., 2016; Radovanović et al., 2017). In Serbia, the expansion of wine production and quality and related services are on the upswing (Pivac, 2012). In Šumadija it is often associated with gastronomy (Miljković, 2017). Wine tourism can be a catalyst for regional economic development for emerging tourism destinations blessed by the wine country (Getz, 2000).

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Wine Tourism in Šumadija Region

  • Popis výsledku anglicky

    Serbia has a strong legacy of being a country of hospitality, friendly environment and culture. After the civil war, the wine industry finally gets into a slight revival. Serbia began to develop towards tourism (Pivac, 2012; Radovanović et al., 2017). Country is on way of exploring and promoting new types of tourism like religious tourism and wine tourism (Pivac et al., 2016). The long-standing tradition of Serbian winemaking over the past decade has been restored by several private producers who have built current cellars and have already become known outside Serbia&apos;s borders (Hudelson, 2014). Hence researches in this field started to spread (Pivac, 2012; Škrbić et al., 2015; Sekulić et al., 2016; Radovanović et al., 2017). In Serbia, the expansion of wine production and quality and related services are on the upswing (Pivac, 2012). In Šumadija it is often associated with gastronomy (Miljković, 2017). Wine tourism can be a catalyst for regional economic development for emerging tourism destinations blessed by the wine country (Getz, 2000).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů