Model of EDI adoption in retail
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F19%3A43917094" target="_blank" >RIV/62156489:43110/19:43917094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2019/12/04-MODEL-OF-EDI-ADOPTION-IN-RETAIL.pdf" target="_blank" >http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2019/12/04-MODEL-OF-EDI-ADOPTION-IN-RETAIL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model of EDI adoption in retail
Popis výsledku v původním jazyce
The article is concerned with the issue of document exchange in companies, operating in the retail sector. The aim of the paper is to identify determinants of electronic data interchange (EDI) adoption and then to create a general model of adoption of EDI that would reflect the conditions specific for retail sector. The paper connects objective and subjective aspects of EDI adoption. Using a binary logistic regression, the course of action is then determined and the influence of individual factors of adoption is quantified. The key factors (determinants), are then an input into the construction of the proposed model which extends the existing theories of adoption of EDI. Where the results of the analysis point to management EDI awareness and external pressure from business partners as the main cause of low EDI penetration.
Název v anglickém jazyce
Model of EDI adoption in retail
Popis výsledku anglicky
The article is concerned with the issue of document exchange in companies, operating in the retail sector. The aim of the paper is to identify determinants of electronic data interchange (EDI) adoption and then to create a general model of adoption of EDI that would reflect the conditions specific for retail sector. The paper connects objective and subjective aspects of EDI adoption. Using a binary logistic regression, the course of action is then determined and the influence of individual factors of adoption is quantified. The key factors (determinants), are then an input into the construction of the proposed model which extends the existing theories of adoption of EDI. Where the results of the analysis point to management EDI awareness and external pressure from business partners as the main cause of low EDI penetration.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics Management Innovation
ISSN
1804-1299
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
7-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—