Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model of EDI adoption in retail

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F19%3A43917094" target="_blank" >RIV/62156489:43110/19:43917094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2019/12/04-MODEL-OF-EDI-ADOPTION-IN-RETAIL.pdf" target="_blank" >http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2019/12/04-MODEL-OF-EDI-ADOPTION-IN-RETAIL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model of EDI adoption in retail

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is concerned with the issue of document exchange in companies, operating in the retail sector. The aim of the paper is to identify determinants of electronic data interchange (EDI) adoption and then to create a general model of adoption of EDI that would reflect the conditions specific for retail sector. The paper connects objective and subjective aspects of EDI adoption. Using a binary logistic regression, the course of action is then determined and the influence of individual factors of adoption is quantified. The key factors (determinants), are then an input into the construction of the proposed model which extends the existing theories of adoption of EDI. Where the results of the analysis point to management EDI awareness and external pressure from business partners as the main cause of low EDI penetration.

  • Název v anglickém jazyce

    Model of EDI adoption in retail

  • Popis výsledku anglicky

    The article is concerned with the issue of document exchange in companies, operating in the retail sector. The aim of the paper is to identify determinants of electronic data interchange (EDI) adoption and then to create a general model of adoption of EDI that would reflect the conditions specific for retail sector. The paper connects objective and subjective aspects of EDI adoption. Using a binary logistic regression, the course of action is then determined and the influence of individual factors of adoption is quantified. The key factors (determinants), are then an input into the construction of the proposed model which extends the existing theories of adoption of EDI. Where the results of the analysis point to management EDI awareness and external pressure from business partners as the main cause of low EDI penetration.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics Management Innovation

  • ISSN

    1804-1299

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    7-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus