Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effects of Preparatory Course on the Mathematics Exam Results: Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F21%3A43920019" target="_blank" >RIV/62156489:43110/21:43920019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-17410-proceedings-2021/proceedings-2021.html" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-17410-proceedings-2021/proceedings-2021.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effects of Preparatory Course on the Mathematics Exam Results: Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we verify the relation between the score from the final test held in preparátory course and the exam success rate of undergraduate mathematics in the winter semester 2020/2021 at the Faculty of Business and Economics of Mendel University in Brno. There is a strong need to support success rate of undergraduate mathematics courses because of low mathematics knowledge obtained at high school reported by many sources. The environment where the preparatory course has been introduced is described. Logit model with subsequent threshold optimization is employed to test the effect of preparatory course. This is significant, as well as the form of study, the type of high school and gender. Finally, we can recommend preparatory course or similar activity for improving success rate of mathematical courses, although this cannot be the main cause of student success.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effects of Preparatory Course on the Mathematics Exam Results: Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we verify the relation between the score from the final test held in preparátory course and the exam success rate of undergraduate mathematics in the winter semester 2020/2021 at the Faculty of Business and Economics of Mendel University in Brno. There is a strong need to support success rate of undergraduate mathematics courses because of low mathematics knowledge obtained at high school reported by many sources. The environment where the preparatory course has been introduced is described. Logit model with subsequent threshold optimization is employed to test the effect of preparatory course. This is significant, as well as the form of study, the type of high school and gender. Finally, we can recommend preparatory course or similar activity for improving success rate of mathematical courses, although this cannot be the main cause of student success.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 18th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2021

  • ISBN

    978-80-213-3108-2

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    29-35

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku