The Effects of Preparatory Course on the Mathematics Exam Results: Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F21%3A43920019" target="_blank" >RIV/62156489:43110/21:43920019 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-17410-proceedings-2021/proceedings-2021.html" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-17410-proceedings-2021/proceedings-2021.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Effects of Preparatory Course on the Mathematics Exam Results: Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we verify the relation between the score from the final test held in preparátory course and the exam success rate of undergraduate mathematics in the winter semester 2020/2021 at the Faculty of Business and Economics of Mendel University in Brno. There is a strong need to support success rate of undergraduate mathematics courses because of low mathematics knowledge obtained at high school reported by many sources. The environment where the preparatory course has been introduced is described. Logit model with subsequent threshold optimization is employed to test the effect of preparatory course. This is significant, as well as the form of study, the type of high school and gender. Finally, we can recommend preparatory course or similar activity for improving success rate of mathematical courses, although this cannot be the main cause of student success.
Název v anglickém jazyce
The Effects of Preparatory Course on the Mathematics Exam Results: Case Study
Popis výsledku anglicky
In this paper, we verify the relation between the score from the final test held in preparátory course and the exam success rate of undergraduate mathematics in the winter semester 2020/2021 at the Faculty of Business and Economics of Mendel University in Brno. There is a strong need to support success rate of undergraduate mathematics courses because of low mathematics knowledge obtained at high school reported by many sources. The environment where the preparatory course has been introduced is described. Logit model with subsequent threshold optimization is employed to test the effect of preparatory course. This is significant, as well as the form of study, the type of high school and gender. Finally, we can recommend preparatory course or similar activity for improving success rate of mathematical courses, although this cannot be the main cause of student success.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10103 - Statistics and probability
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 18th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2021
ISBN
978-80-213-3108-2
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
29-35
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 6. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—