Diskriminace ve veřejné správě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F21%3A43922231" target="_blank" >RIV/62156489:43110/21:43922231 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diskriminace ve veřejné správě
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace přináší zasvěcený pohled na problematiku etických specifik a uplatňování etiky ve veřejné správě. Zahrnuje aktuální koncepty, jako jsou otevřené vládnutí, integrita a etická politika, které vycházejí z nejnovějších mezinárodních zkušeností. Přibližuje progresivní nástroje, jakými jsou compliance, etický audit či whistleblowing, jež jsou v ČR dosud mnohdy tabuizované. Profesionální, výkonná a klientsky orientovaná veřejná správa vyžaduje vysoce kompetentní úředníky a zaměstnance. Součástí profesionality je osobní integrita a etické kompetence, které by měly být efektivně podporovány organizační kulturou. Čtenáři v knize naleznou modely pro rozhodování ve složitých a dilematických etických situacích. Publikace se zabývá i takovými společensky závažnými problémy, jako jsou střet zájmů, korupce či diskriminace. Úvodní teoretické kapitoly dodávají monografii ucelený rámec. Publikace je vhodná nejenom pro úředníky a zaměstnance veřejné správy, ale také pro studenty společenskovědních oborů a všechny ty, kteří chtějí získat nejnovější poznatky k formování etické politiky a prosazování etiky a integrity v organizacích.
Název v anglickém jazyce
Ethics and integrity of public administration
Popis výsledku anglicky
The publication brings an insider's view of the issue of ethical specifics and the application of ethics in public administration. It includes current concepts such as open governance, integrity and ethical politics, which are based on the latest international experience. It introduces progressive tools such as compliance, ethical auditing and whistleblowing, which are still often taboo in the Czech Republic. Professional, efficient and client-oriented public administration requires highly competent officials and employees. Professionalism includes personal integrity and ethical competence, which should be effectively supported by organizational culture. In the book, readers will find models for making decisions in complex and dilemmatic ethical situations. The publication also deals with such socially significant problems as conflicts of interest, corruption or discrimination. The introductory theoretical chapters give the monograph a comprehensive framework. The publication is suitable not only for officials and employees of public administration, but also for students of social sciences and all those who want to obtain the latest knowledge for the formation of ethical policy and the promotion of ethics and integrity in organizations.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000260" target="_blank" >TL01000260: Etika ve veřejné správě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Etika a integrita veřejné správy
ISBN
978-80-271-3311-6
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
142-149
Počet stran knihy
175
Název nakladatele
Grada Publishing, a.s.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—