Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Leadership and Effectiveness: A Content Analysis of Letters to Shareholders During the Financial Crisis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F22%3A43914972" target="_blank" >RIV/62156489:43110/22:43914972 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1177/2329488418804044" target="_blank" >https://doi.org/10.1177/2329488418804044</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/2329488418804044" target="_blank" >10.1177/2329488418804044</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Leadership and Effectiveness: A Content Analysis of Letters to Shareholders During the Financial Crisis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study investigates whether the leadership effectiveness of CEOs from major U.S. companies changes in times of the Financial Crisis. The focus lays on important leadership qualities and their corresponding linguistic markers. These have been previously identified to be either, a crucial part of effective leadership or leadership in general. Leadership qualities are measured through the quantitative content analysis software Linguistic Inquiry and Word Count, 2015. The written language use of 104 CEOs within 594 letters to shareholders are investigated on possible changes of (a) Extroversion (as measured through first-person plural words), (b) Power Motive, (c) risk taking, and (d) Narcissism (as measured through first-person singular words). The results revealed significant changes of extroversion (first-person plural words) and risk-taking scores. The findings show that the Financial Crisis provoked substantial changes in linguistic indicators of leadership effectiveness. Furthermore, in times of crises, some favorable leadership qualities seem to become highlighted, whereas other important aspects dramatically decrease.

  • Název v anglickém jazyce

    Leadership and Effectiveness: A Content Analysis of Letters to Shareholders During the Financial Crisis

  • Popis výsledku anglicky

    The present study investigates whether the leadership effectiveness of CEOs from major U.S. companies changes in times of the Financial Crisis. The focus lays on important leadership qualities and their corresponding linguistic markers. These have been previously identified to be either, a crucial part of effective leadership or leadership in general. Leadership qualities are measured through the quantitative content analysis software Linguistic Inquiry and Word Count, 2015. The written language use of 104 CEOs within 594 letters to shareholders are investigated on possible changes of (a) Extroversion (as measured through first-person plural words), (b) Power Motive, (c) risk taking, and (d) Narcissism (as measured through first-person singular words). The results revealed significant changes of extroversion (first-person plural words) and risk-taking scores. The findings show that the Financial Crisis provoked substantial changes in linguistic indicators of leadership effectiveness. Furthermore, in times of crises, some favorable leadership qualities seem to become highlighted, whereas other important aspects dramatically decrease.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Business Communication

  • ISSN

    2329-4884

  • e-ISSN

    2329-4892

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    385-405

  • Kód UT WoS článku

    000934063800002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85059943726