Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Price Determinants of Non-fungible Tokens in the Digital Art Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F22%3A43921497" target="_blank" >RIV/62156489:43110/22:43921497 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.frl.2022.103007" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.frl.2022.103007</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.frl.2022.103007" target="_blank" >10.1016/j.frl.2022.103007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Price Determinants of Non-fungible Tokens in the Digital Art Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While the traditional art market stagnates, the digital art market is booming partially due to its connection with non-fungible tokens, which allow any unique goods to be mapped in a digital environment. Using unique individual data from the online art NFTs marketplace SuperRare, we combine econometric tools with recent machine learning approaches. This approach allows us to define explanatory variables out of the NFTs descriptions for our Hedonic pricing approach. Using these variables, we are able to show that our Hedonic pricing models exhibit relevant informational value for NFTs prices. Moreover, we show that NFTs cannot be viewed as a simple derivative of cryptocurrencies.

  • Název v anglickém jazyce

    Price Determinants of Non-fungible Tokens in the Digital Art Market

  • Popis výsledku anglicky

    While the traditional art market stagnates, the digital art market is booming partially due to its connection with non-fungible tokens, which allow any unique goods to be mapped in a digital environment. Using unique individual data from the online art NFTs marketplace SuperRare, we combine econometric tools with recent machine learning approaches. This approach allows us to define explanatory variables out of the NFTs descriptions for our Hedonic pricing approach. Using these variables, we are able to show that our Hedonic pricing models exhibit relevant informational value for NFTs prices. Moreover, we show that NFTs cannot be viewed as a simple derivative of cryptocurrencies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Finance Research Letters

  • ISSN

    1544-6123

  • e-ISSN

    1544-6131

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    August

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    103007

  • Kód UT WoS článku

    000829919000028

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85132366778