Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education as a factor influencing the economic growth of the V4 countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F22%3A43922523" target="_blank" >RIV/62156489:43110/22:43922523 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.54609/reaser.v24i2.139" target="_blank" >https://doi.org/10.54609/reaser.v24i2.139</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54609/reaser.v24i2.139" target="_blank" >10.54609/reaser.v24i2.139</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education as a factor influencing the economic growth of the V4 countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The phenomenon of the Fourth Industrial Revolution fundamentally affects the essence of the functioning of industry, trade and many other parts of the economy of developed countries. New and developing disciplines will need workers with a high-quality education matching the needs and demands of technological development. In order to evaluate education as a determinant of economic growth, multivariate regression models were created for each of the V4 countries separately. In this work, it was examined whether the variables related to primary, secondary and especially tertiary education affect economic growth. Data for V4 countries come from 2000-2020. From the estimated models, it can be concluded that in all the countries selected there is a positive impact of tertiary education on the economic situation of the country.

  • Název v anglickém jazyce

    Education as a factor influencing the economic growth of the V4 countries

  • Popis výsledku anglicky

    The phenomenon of the Fourth Industrial Revolution fundamentally affects the essence of the functioning of industry, trade and many other parts of the economy of developed countries. New and developing disciplines will need workers with a high-quality education matching the needs and demands of technological development. In order to evaluate education as a determinant of economic growth, multivariate regression models were created for each of the V4 countries separately. In this work, it was examined whether the variables related to primary, secondary and especially tertiary education affect economic growth. Data for V4 countries come from 2000-2020. From the estimated models, it can be concluded that in all the countries selected there is a positive impact of tertiary education on the economic situation of the country.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Review of Applied Socio-Economic Research

  • ISSN

    2247-6172

  • e-ISSN

    2247-6172

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    58-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85145988788